Mikroblog

Projekt mPotęga

Previous Next

W ramach projektu uczniowie uczestniczą w zajęciach, podczas których utrwalają zdobytą na lekcjach wiedzę. Ostatni miesiąc projektu upłyną na zajęciach z programowania. Uczniowie wręcz pokochali małego kotka ze Screcha. Bardzo chętnie tworzyli w tym programie gry. W listopadzie stworzyli pierwszą grę matematyczną, poznali metody tworzenia odpowiednich skryptów. Na to miast w grudniu doskonalili ją lub tworzyli zupełnie nową grę. Odbył się także konkurs między klasowy na matematyczną grę rozgrywaną na komputerze lub tablecie. Na pozostałych zajęciach uczniowie stworzyli zagadki matematyczne dla uczniów klas młodszych utrwalające znajomość tabliczki mnożenia. Uczniom bardzo zajęcia w ramach projektu przypadły do gusty, chętnie brali w nich udział, oraz proponowali innym nauczycielom w szkole by na zajęciach wykorzystywać różnego rodzaju gry dydaktyczne. Na pewno zajęcia z programowania będą dalej kontynuowane w szkole. „Projekt dofinansowała Fundacja mBanku”

Previous Next

W ramach projektu uczniowie uczestniczą w zajęciach, podczas których utrwalają zdobytą na lekcjach wiedzę. Uczniowie w ramach konkursu storzyli gry plenerowe , które zostału rozegrane podczas kilku słoencznych dni listopadawych w trakcie zajęć świetlicowych. Na zajęcia uczniowie tworzyli i rozgrywali  swoje gry.  Jedna z grup stworzyła  pełną przygód grę matematyczno-strategiczną która do tej pory cieszy się ogromnym zainteresowaniem pozostałych kolegów ze szkoły. Podczas zajęć z programowania uczniowie zaprojektowali już swoje pierwsze gry: powstała gra przygodowa, o  małym Stworku, który szuka klucza do swojej rakiety by móc powrócić do domu, oraz gra matematyczna kształtująca umiejętność liczenia. Uczniowie byli bardzo dumni z siebie  że udało im się napisać własną grę.

„Projekt dofinansowała Fundacja mBanku”

Previous Next

W ramach projektu: KREATYWNA MATEMATYKA - GRY I ZABAWY MATEMATYCZNE uczniowie uczestniczą w zajęciach podczas których utrwalają zdobytą na lekcjach wiedzę. Uczestnicy projektu dowiedzieli się już w jaki sposób stworzyć proste gry planszowe od zwykłych ściganek po gry z rozbudowaną fabułą z matematycznymi zagadkami. Pod czas zajęć uczniowie w grupach samodzielnie stworzyli gry jak również je rozegrali. Gry głównie dotyczyły utrwalenia działań wykonywanych w pamięci oraz sprawdzały znajomość tabliczki mnożenia. Uczniowie bardzo chętnie wracają do swoich gier podczas lekcji jak również na zajęciach świetlicowych. Gry stworzone przez uczniów jak również te zakupione z grantu są wykorzystywane przez uczniów także do powtórzeń materiału przed kartkówkami i sprawdzianami. Uczniom bardzo podoba się ten sposób nauki, daje im możliwość wspólnej zabawy z kolegami ze szkoły utrwalając przy tym zdobytą wiedzę potrzebną na kolejne zajęcia. Podczas zajęć uczniowie zapoznali się z programem do nauki programowania: Scratch. Odbyły się już trzy pasjonujące zajęcia dla klasy IV ukazujące sposób działania jaki i podstawowe funkcje tego programu. Uczniowie w pierwszej kolejności tworzyli proste animacje, by później stworzyć animacje matematyczne. „Projekt dofinansowała Fundacja mBanku”

Previous Next

W ramach projektu uuczniowie uczestniczą w zajęciach, podczas których utrwalają zdobytą na lekcjach wiedzę. Uczestnicy projektu stworzyli na zajęciach gry matematyczne między innymi memory matematyczne, gry karciane utrwalające mnożenie dużych liczb. Uczniowie chętnie wracają do stworzonych przez siebie jak i kolegów gier nawet po czas przerw. Gry stworzone przez uczniów jak również te zakupione z grantu są wykorzystywane przez uczniów także do powtórzeń materiału przed kartkówkami i sprawdzianami. Uczniom bardzo podoba się ten sposób nauki. Lekcji powtórzeniowej przed sprawdzianem nie muszą być tylko rozwiązywnaiem zadań  zamiast zadań odbył się prawdziwy  turniej matematyczny,rywalizacja była zacięta a najlepsza drużyna otrzymała piekne oceny. Lekcja przyniosła wiele pozytywnych emocji i w ciekawy sposób utrwaliła potrzebny materiał. Podczas zajęć uczniowie zagłębiają także program: Scratch. Uczniowie coraz lepiej sobie radzą z programowaniem w tym programie. Ostatnio udała się im stworzyć grę: PingPong. Nie mogli uwierzyć, że tworzenie gier jest takie proste i przyjemne. „Projekt dofinansowała Fundacja mBanku”

SZKOŁA PODSTAWOWA
im. Kapitan AK Jadwigi Beaupré
w Sygneczowie

Sygneczów 1; 32-020 Wieliczka
tel./fax: 12 451 81 34
e-mail: spsygneczow@wp.eu

Szkoła Podstawowa im. Kapitan AK Jadwigi Beaupre w Sygneczowie - 2017