Klasa II

Zaj. Zintegrowane: Czytamy lekturę : „Sposób na Elfa” / uczniowie mają czas do 15 kwietnia/ Podręcznik część 4 – czytamy teksty od strony 10 do strony 25 .

Karty Ćwiczeń część  4-  uzupełniamy od strony 10 do strony 25.

Podręcznik  część 4 – część matematyczna czytamy od strony 102 do 106

Karty matematyczne część 4 – uzupełniamy od strony  8 do strony 19

Proszę ćwiczyć tabliczkę mnożenia

Można wykonywać ćwiczenia i zadania ortograficzne ze strony internetowej np.: http://pisupisu.pl/klasa2/rz-i-z-wybierz-slowo

http://pisupisu.pl/klasa2/u-i-o-wybierz-puzzle-poziom-trudny

http://pisupisu.pl/klasa2/odkrywanka-8-ortopar

lub zadania matematyczne ze strony

https://www.matzoo.pl/klasa2/dopasuj-mnozenie_9_601

***

Zajęcia zintegrowane: Karta pracy na 30.03-03.04- pobierz tutaj

Zadania  06.04-08.04 – pobierz tutaj

Zajęcia zintegrowane: karta pracy na 15.04-17.04 - pobierz tutaj

20.04-24.04

zadania- pobierz tutaj

27.04-01.05

zadania- pobierz tutaj

***

04.05-08.05

Karta pracy- pobierz tutaj

***

11.05-15.05

Karta pracy - pobierz tutaj

***

18.05- 22.05

Karta pracy - pobierz tutaj

***

Karta pracy - pobierz tutaj

***

01.06- 5.06

Karta pracy- pobierz tutaj

***

08.06-12.06

Karta pracy - pobierz tutaj

***

15.06-19.06

Karta pracy - pobierz tutaj

***

22.06-.26.06

Karta pracy - pobierz tutaj


angielski – zrobić listę wszystkich słówek z I semestru (rozdziały I-IV) wraz z rysunkami + zrobić na kartce A4 plan domu z podpisanymi pomieszczeniami i meblami (po angielsku!);

Narysuj wszystkie wersje pogody wiosennej z wielką tęczą pośrodku- zamieść duże podpisy (rain – deszcz, sun- słońce, clouds-chmury, rainbow-tęcza) oraz narysuj inne oznaki wiosny ( plant-roślinka, flower-kwiat, grass-trawa, nest-gniazdko, butterfly-motyl). Uwaga to też zadanie z plastyki więc się postarajcie. Kolory tęczy: fiolet, indygo(ciemnoniebieski), błękit, zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony. Miłej zabawy. 

***

Uczniowie mają zadanie – praca z książką: powtórz czynności  -jump, swim, fly, walk, sing, itd. z bieżącego rozdziału oraz narysuj rysunki w zeszycie, które przedstawiają Ciebie jak wykonujesz te czynności – podpisz rysunki: np. I can jump (ja umiem skakać..) , I can't fly (ja nie umiem latać) itd. . Potem pomyśl o czymś wyjątkowym co potrafisz dobrze robić   - narysuj to i podpisz I CAN DO IT! (potrafie to zrobić!/robić).

***

15.04-17.04

Proszę o zrobienie wszystkich zadań z zeszytu ćwiczen dotyczace bieżącego rozdziału - czyli co umiem / nie umiem robić (can/can't)

***

20.04-24.04

Uczniowie mają zadanie – powtórka materiału – zrób ćwiczenie powtórkowe – na końcu ćwiczeń są dodatkowe zadania z rozdziału. Zrób sobie sprawdzian – wypisz wszyskie słówka po angielsku a na drugiej kartce/stronie po polsku. Spróbuj z pamięci narysować obrazki do polskich wersji słówek. W wersji po angielsku – wykonaj czynności – np. jump – podskocz!!, run – pobiegnij!, fly – udawaj  że latasz! itd

***

27.04-01.05

Uczniowie mają zadanie – rozdział następny - I like spaghetti. - Produkty spożywcze. Pytania: Do you
like (czy ty lubisz), What's your favourite food? - jakie jest twoje ulubione jedzenie? - napisz w
zeszycie. Narysuj ulubione potrawy i napisz pod nimi - I like (np. I like spaghetti ) Zrób listę

wszystkich słówek z rozdziału o jedzeniu – z rysunkami – w zeszycie. Obejrzyj filmik -
https://www.youtube.com/watch?v=lW5TXrKbsq4 i - powtórz słówka wraz z lektorem.

***

04.05-08.05

Uczniowie mają zadanie – rozdział następny - I like spaghetti. Projekt - restauracja– zrób planszę na

kartonie z napisem Menu – narysuj i wytnij jedzenie i potrawy – podpisz je i ustal ceny za każdą rzecz-
następnie zrób z tego własną kartę ulubionych dań do swojej restauracji. Jeśli masz rodzeństwo pobawcie

się w restaurację lub poproś rodziców. Sprobujcie zamawiać dania z karty – jak w tym dialogu –
-Hello, can I help you? (ken aj help ju? - czy mogę w czymś pomóc)
-Yes, I'd like spaghetti and apple juice (jes, ajd lajk spageti end apl dżus - -tak, chciałbym ... i .......)
– Here you are... (hier ju ar – proszę bardzo...)
– Thank you! (fenk ju – dziękuję )
– Ok, that's 15 zloty (oł kej wats fiftin zloty – ok to będzie piętnaście złotych)

11.05-15.05

Robimy zadania z Ćwiczeń z rozdziału o jedzeniu – zrób jak najwięcej zadań – jeśli mozliwe to wszystkie
prócz tych, które są ze słuchu. Obejrzyj Dvd z lekcji – to którego nie widziałeś i powtarzaj za lektorami
teksty i piosenki.

***

18.05-22.05

Lekcja 1.

Our World – Nasz świat
There are fields and rivers. - str 52, 53, 54 – Napisz poniżej wszyskie słówka związane z krajobrazem
(wraz z rysunkami). Napisz je normalnie np. river oraz obok w liczbie mnogiej z S na końcu –
rivers.Podreśl S na końcy liczby mnogiej na kolorowo.
River – rivers
lake – lakes
mountain – mountains
itd.

Lekcja 2.
Napisz w zeszycie zwroty There is: (jest, znajduje się) oraz there are - (są, znajdują się ) po polsku i
angielsku.Pod napisami there is i there are podpisz te elementy krajobrazu które są w twojej okolicy
(np. there is – pojedyncze rzeczy np. rzeka - river , jezioro - lake, there are – mountains, fields)

***

25.05-29.05

Our World – Nasz świat
Oglądamy i powtarzamy słowa - (nie musisz rozumiec wszystkiego ) -

https://www.youtube.com/watch?v=pkjJsYsy5cA&t=163s

Lekcja 2
Na dużej kartce narysuj krainę swoich marzeń – zawrzyj wszystkie elementy karjobrazu i podpisz na
rysunku. Zrób dwie strony z ćwiczeń.
Use of English – narysuj swój pokój lub inny pokój w domu i opisz – np. there is a sofa, there is a chair –
there are chair, there are plants (rośliny)- pamętaj, że THERE IS używamy do rzeczy pojedynczych a
THERE ARE do wielu.

***

01.06-05.06

uczniowie realizują zadanie:

Our World – Nasz świat
nadal - Oglądamy i powtarzamy słowa - (nie musisz rozumiec wszystkiego ) -
https://www.youtube.com/watch?v=pkjJsYsy5cA&t=163s

Lekcja 2
Zrób wszystkie ćwiczenia z zeszyu ćwiczeń – oraz ćwiczenia dodatkowe – cienka książeczka.

***

08.06-12.06

–uczniowie mają za zadanie obejrzec pierwszą część Klubu pana gąsioru – umieszczoną na stronie -
o dniu mamy – uczymy się piosenki oŻabie oraz klasy 1 - 3 tańczyc do niej układ. Klasa 34 – pisze
tekst piosenki w zeszycie z ilustracją z filmiku.

***

15.06-19.06

***

22.06-26.06

Uczniowie mają za zadanie dokończyć zadania z zeszytu ćwiczeń z ostatnieg rozdziału.


Muzyka – ćwicz  po linijce, w zeszycie do nut, zapis wartości rytmicznych, w różnych kolorach;

Uczniowie realizują zadanie : Posłuchaj na Youtube – Wiosna , Antonio Vivaldi – zastanów się - czy słyszysz w muzyce odgłosy typowe dla wiosny? - co to za odgłosy?? jak myślisz jakie instrumenty je imitują? Jak człowiek może swoim głosem naśladować te odgłosy? Czy muzyka jest szybka czy wolna – jakie długości nut są najczęstsze? - krótkie – ósemki, szesnastki czy długie – półnuty i cwierćnuty? - Narysuj ilustrację w zeszycie - co sobie wyobrażasz gdy słuchasz tego utworu??

***

Uczniowie realizują zadanie : obejrzyj w internecie plansze z instrumentami perkusyjnymi (pamiętacie filmik o instrumentach perkusyjnych i grze na perkusji??)  - oraz filmiki https://www.youtube.com/watch?v=qN5k2mip8WE  i https://www.youtube.com/watch?v=rjlF1bRjmgE  i https://www.youtube.com/watch?v=AtGUqwsHtNg&list=TLPQMDMwNDIwMjASgoQu0z9cmQ&index=2  - wybierz jedną rzecz i wykonaj jeden z instrumentów oraz zrób zdjęcie i prześlij.

***

20.04-24.04

Uczniowie realizują zadanie : obejrzyj w internecie plansze z instrumentami perkusyjnymi (pamiętacie filmik o instrumentach perkusjnych i grze na perkusji??)  - oraz filmiki https://www.youtube.com/watch?v=qN5k2mip8WE  i https://www.youtube.com/watch?v=rjlF1bRjmgE  i https://www.youtube.com/watch?v=AtGUqwsHtNg&list=TLPQMDMwNDIwMjASgoQu0z9cmQ&index=2  - wybierz jedną rzecz i wykonaj jeden z instrumentów oraz zrób zdjęcie i prześlij.

***

27.04-01.05

Uczniowie realizują zadanie - Święto majowe – czcimy Polską Konstytucję – co to jest i po co jest
Konstytucja - obejrzyj - https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo i
https://www.youtube.com/watch?v=QkopQp9Z5Ic - Naucz się 2 lub więcej zwrotek majowej jutrzenki –
słowa znajdziesz w internecie albo włącz karaoke! https://www.youtube.com/watch?v=TOr4TiBNQGE

***

04.05-08.05

Uczniowie realizują zadanie - Święto majowe – czcimy Polską Konstytucję – co to jest i po co jest
Konstytucja - obejrzyj - https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo i
https://www.youtube.com/watch?v=QkopQp9Z5Ic - Naucz się 2 lub więcej zwrotek majowej jutrzenki –
słowa znajdziesz w internecie albo włącz karaoke! https://www.youtube.com/watch?v=TOr4TiBNQGE

11.05-15.05

Napisz w zeszycie gamę C-dur w górę i w dół – podpisz dźwięki solmizacją (do, re, mi, fa sol, la si, do)
oraz literowo C, D, E , F, G, A, H, C następnie zaśpiewaj gamę. - posłuchaj i zaśpiewaj – piosenka z
filmu „Dźwięki muzyki”. - https://www.youtube.com/watch?v=wKpt_N05G80 - naucz się śpiewać te
piosenkę – pamiętaj że jest dźwięk Si (pani śpiewa Ti z angielskiego) możesz zamienić to na Si.

***

18.05-22.05

uczniowie mają za zadanie obejrzeć Internetową lekcję muzyki i wykonać ćwiczenia wokalne zawarte w lekcji

***

25.05-29.05

–uczniowie mają za zadanie ponownie obejrzeć Internetową lekcję muzyki i
nauczyć się piosenek Nutka i Krzyżyk i Bemol

***

01.06-05.06

–uczniowie mają za zadanie obejrzec pierwszą część Klubu pana gąsioru – umieszczoną na stronie -
o dniu mamy – uczymy się piosenki oŻabie oraz klasy 1 - 3 tańczyc do niej układ. Klasa 34 – pisze
tekst piosenki w zeszycie z ilustracją z filmiku.

***

08.06-12.06

–uczniowie mają za zadanie obejrzec pierwszą część Klubu pana gąsioru – umieszczoną na stronie -
o dniu mamy – uczymy się piosenki oŻabie oraz klasy 1 - 3 tańczyc do niej układ. Klasa 34 – pisze
tekst piosenki w zeszycie z ilustracją z filmiku.

***

15.06-19.06

uczniowie mają za zadanie obejrzec pierwszą część Klubu pana gąsioru – umieszczoną na stronie -
o dniu mamy – uczymy się piosenki oŻabie oraz klasy 1 - 3 tańczyc do niej układ. Klasa 34 – pisze
tekst piosenki w zeszycie z ilustracją z filmiku.

22.06-26.06

–uczniowie mają za zadanie odrobić zaległe zadania i przesłać na maila nauczycieli

 

Plastyka – wykonaj pracę prezentującą koszyczek wielkanocny metodą wyklejaną;

Przygotujcie sobie gałązki, mogą być bazie, kora np. Brzozy , jajeczka ( z zeszłorocznego stroika?) wstążki lub sznurki. Jeśli będziecie w lesie lub ogrodzie- poszukajcie mchu. Długie wyschnięte trawki po zimie. Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=sZI6nneqaU4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2DFn7MK97FZQSs1Kvl43LXKB-YWcyaecwOjSGMBSyywAfwBoibKDNo27g

Przygotuj swój stroik, zrób zdjęcie i prześlij na maila. 3 najlepsze prace zostaną nagrodzone. Przyroda: Wiosna tuż ,tuż! Zachęcam do obserwowania budzącej się przyrody . Swoje obserwacje pogody, zjawisk przyrodniczych, obserwacji roślin i zwierząt notujcie w ,,Dzienniku obserwatora przyrody”.Wzór dziennika do obserwacji przyrody.

***

Uczniowie wszystkich klas mają obejrzeć film Lekcja plastyki 2 oraz wykonać pracę w stylu
abstrakcyjnym – młodsi palcami, kredkami, farbkami na papierze – starsi farbami lub wykonać przedmiotami codziennego użytku w tym stylu.

***

20.04-24.04

obejrzeć film Lekcja plastyki 4 i wykonać zadanie – pracę mozaikową.

https://www.youtube.com/watch?v=bIPU9gg7TL8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Ra97JfTTIEQ-UWEA7x5rOiw0u9VMp_5OR6FmQO0kLgi3rZDT3TOZEBiA

***

27.04-01.05

zadanie z plastyki w nowym filmie lekcja plastyki 5 – uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.

 https://www.youtube.com/watch?v=qhvVsn5D2Z8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR15TctYonysEpedCXoAqikq3SYr6RdmZzGghskgIOv5mU1KgTSoEqOz6g0

***

04.05-08.05

zadanie z plastyki w nowym filmie lekcja plastyki 6 – uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli

11.05-15.05

zadanie z plastyki w nowym filmie 7– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli
***
18.05-22.05
zadanie z plastyki w nowym filmie 8– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila
nauczycieli.
***
25.05-29.05
zadanie z plastyki w nowym filmie 9– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila
nauczycieli.
***
01.06-05.06
zadanie z plastyki w nowym filmie 10– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na
maila nauczycieli.
***
08.06-12.08
uczniowie oglądają nową lekcje plastyki - przesyłają zdjęcia zaległych prac na
maila nauczycieli.
***
15.06-19.06
uczniowie oglądają nową lekcje plastyki - przesyłają zdjęcia zaległych prac na
maila nauczycieli.
***
22.06-26.06
uczniowie oglądają nową lekcje plastyki z zadaniami na wakacje

 


 


Religia:  Zadania do odrobienia w domu przed świętami dla klasy 2

Uzupełnić wszystkie zadania w ćwiczeniach do 35 katechezy włącznie. Ci, którzy mają zaległości w ćwiczeniach i zeszycie-wszystko uzupełnić. Trwać na modlitwie z rodzicami prosząc o miłosierdzie dla nas i całego świata. Znać wszystkie podstawowe modlitwy; Ojcze nasz, Zdrowaś Maryjo, Wierzę w Boga, Dziesięć przykazań Bożych, Dwa przykazania miłości, Chwała Ojcu. Przeżywając Wielki Tydzień dowiedzieć się od rodziców, co działo się w Wielki Czwartek, w Wielki Piątek i w Wielką Sobotę z Panem Jezusem.

Dowiedz się od rodziców jak wyglądały ostatnie godziny życia Pana Jezusa i opisz to w zeszycie.

Napisz zadanie w zeszycie na temat szacunku do Krzyża.

Gdzie spotykamy Krzyż?

Dlaczego otaczamy Krzyż szacunkiem?

Porozmawiaj z rodzicami o liturgii Wigilii Paschalnej i opisz to w zeszycie.

***

2.-zadania od 15.04. do 26.04 2020 r.
Katechezy do odrobienia w zeszycie ćwiczeń. Katecheza 36,37,38 i 39. Wykonać
wszystkie ćwiczenia.
Katecheza 36
Naucz się : symboli wielkanocnych oraz poznaj ich znaczenie.
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Jak umarł Jezus?
2. Co nam okazał poprzez swoją śmierć?
3. W jakim dniu i o której godzinie umarł Jezus?
4. Co oznacza czerwona chorągiew w ręku Pana Jezusa?
5. Co oznacza stuła zawieszona na krzyżu Pana Jezusa?

Katecheza 37
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Czym niedziel różni się od innych dni tygodnia?
2. Co dla uczniów Jezusa, dla chrześcijan, tego dnia jest najważniejsze?
3. Dlaczego w każdą niedzielę powinniśmy uczestniczyć we Mszy Świętej?
Katecheza 38
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Kiedy obchodzimy uroczystość Miłosierdzia Bożego?
2. Kim była siostra Faustyna?
3. Co to znaczy, że Bóg jest Miłosierny?
Katecheza 39
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Wymień miejsca i sposoby spotkania z Panem Jezusem?
2. Omów spotkanie Jezusa z uczniami idącymi do Emaus. Pytania
pomocnicze-
3. Dokąd szli uczniowie?

4. O czym rozmawiali?
5. Kto do nich dołączył?
6. Co tłumaczył im Jezus?
7. Dlaczego uczniowie wrócili do Jerozolimy?

***

04.05-08.05

Katechezy do odrobienia w zeszycie ćwiczeń. Katecheza 40, 41, 42, 43.
Wykonać wszystkie ćwiczenia.
Katecheza 40
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Gdzie można przeczytać słowa Boże?
2. Gdzie można usłyszeć słowa Pana Jezusa?
3. W jaki sposób dziś Pan Jezusa do nas przemawia?
Katecheza 41
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Dlaczego Pana Jezusa nazywamy Chlebem Życia?
2. W jaki sposób już dziś możesz się przygotować na spotkanie z Panem
Jezusem podczas Pierwszej Komunii Świętej?
Katecheza 42
Zapisz do zeszytu i zapamiętaj
Msza Święta jest to ta sama Ofiara Jezusa Chrystusa, którą On sam złożył ze
swojego Ciała i Krwi na Krzyżu. Jest to najważniejsza godzina z całego naszego
tygodnia, dlatego:
 Na Msze Świętą nie należy się spóźniać.
 Zawsze na Mszy Świętej jesteśmy wewnątrz kościoła.
 W czasie Mszy Świętej nie rozmawiamy.
 Trzeba ze wszystkimi się modlić i śpiewać.
Katecheza 43
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Kiedy modlił się Pan Jezus?
2. Jak Pan Jezus modlił się w Ogrójcu?
3. Po czym można poznać, że ktoś się dobrze modlił?

****

Katechezy do odrobienia w zeszycie ćwiczeń. Katecheza 44,45,46,47. Wykonać
wszystkie ćwiczenia.
Katecheza 44
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
Przeczytaj z rodzicami fragment Pisma Świętego z Dziejów Apostolskich rozdział
2 wiersz od 42-47 i odpowiedz na pytania
1. Jak postępowali pierwsi chrześcijanie?
2. Dlaczego ludzie odnosili się do pierwszych chrześcijan życzliwie?
Katecheza 45
Wpisz do zeszytu pytanie i odpowiedź oraz napisz zadanie;
1. Co to jest niebo/Dom Ojca/?
Opisz krótko Wniebowstąpienie Pana Jezusa.
Katecheza 46
Zapisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Kto stał pod krzyżem Pana Jezusa?
2. Co Pan Jezus powiedział swojej mamie?
3. Co powiedział do ucznia stojącego pod krzyżem?
Katecheza 47
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Którego dnia po zmartwychwstaniu Duch Święty zstąpił na apostołów?
2. Co usłyszeli apostołowie?
3. Co zobaczyli?
Katecheza 48
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Wymień Trzy Osoby Boskie?
2. Kto stworzył cały świt?
3. Kim był Pan Jezus?
4. Kogo Bóg Ojciec i Pan Jezus posłał całej rodzinie Bożej?

 

SZKOŁA PODSTAWOWA
im. Kapitan AK Jadwigi Beaupré
w Sygneczowie

Sygneczów 1; 32-020 Wieliczka
tel./fax: 12 451 81 34
e-mail: spsygneczow@wp.eu

Szkoła Podstawowa im. Kapitan AK Jadwigi Beaupre w Sygneczowie - 2017