Klasa VI

polski – Opisz swoją przygodę z wybranym bohaterem lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. W swojej pracy wykaż się bardzo dobrą znajomością lektury. Przygotowane zadanie powinno liczyć minimum 200 słów; wykonaj prezentację w MS PP (PowerPoint) dotyczącą lektury (praca powinna zawierać: biografię autora, czas i miejsce akcji – wraz z opisem miejsca i bohaterów, plan wydarzeń); powtórz części zdania – podmiot, orzeczenie, przydawka, okolicznik oraz dopełnienie; przeczytaj dowolną książkę i obejrzyj dowolny film, a później napisz streszczenia (min. 200 słów). Powodzenia!

Pisownia „nie” z różnymi częściami mowy – przypomnij sobie zasady i wykonaj ćwiczenia 1-4 (str. 208-209) w podręczniku.

Wykonaj sprawdź siebie (przypomnij sobie, w jaki sposób piszemy sprawozdanie)  str. 220-223 w podręczniku. Zadanie wykonaj w dowolnym edytorze tekstu, który masz zainstalowany na swoim komputerze.

***

15.04-17.04

Zadania - 15 kwietnia 2020 r. 
Termin oddania 15 kwietnia 2020 r. - godzina 20:00.

Napisz opowiadanie zatytułowane Początek ich znajomości. Odwołaj się do treści wybranej lektury. Twoja praca powinna liczyć minimum 170 słów.

Zadania 17 kwietnia 2020 r.

Termin oddania: 17 kwietnia 2020 r. godzina 17:00.

Karta pracy - pobierz tutaj

Karta pracy - pobierz tutaj

Proszę uczniów o przeczytanie lektur, termin omawiania utworów – 11 maja 2020 r.:

Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy” - https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/w-pustyni-i-w-puszczy.pdf">https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/w-pustyni-i-w-puszczy.pdf">https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/w-pustyni-i-w-puszczy.pdf

***

27.04-01.05

11:30 poniedziałek, wtorek, czwartek

środa – dłuższa praca pisemna;

piątek – quizy, testy, kartkówki, czytanie ze zrozumieniem,


Historia: Obejrzeć film: Husaria nasza duma,  Potop, Ogniem i Mieczem, Pan Wołodyjowski. Dla chętnych Trylogia  Sienkiewicza do przeczytania. Każdy z uczniów dostał plakat do wykonania związany z tematyką ostatnich lekcji  historii. Uczniowie których nie było w szkole mają do wyboru tematy: Barok lub Sarmatyzm.

Przeczytać lekcje rozdziału IV i zrobić notatkę w zeszycie.

Karta pracy- znajdziesz tutaj

***

Karta pracy- pobierz tutaj

Karty pracy z historii proszę przesłać na maila do 8.04.2020r.

Zachęcam uczniów klas 4 - 6 do korzystania z konkursów i quizów na eduelo.

***

15.04-17.04

Karta pracy- pobierz tutaj


 Informatyka: W Wordzie zrobić notatkę ze zdjęciami o 5 miastach wartych zwiedzenia w Polsce. Pracę proszę przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informatyka zadanie z poprzednich tygodni proszę wysłać na maila do 1 kwietna.

W tym tygodniu i następnym zapraszam do zrobienia lekcji z programem Scratch. Proszę obejrzeć filmiki i spróbować samemu stworzyć grę „Zgadywanie liczby”. Swoją pracę zapisać na swoim koncie w Scratchu. Na zrobienie zadania macie dwa tygodnie. 

Link do filmu : Klik – FILMIK

https://www.youtube.com/watch?v=qROgItNLvks&feature=youtu.be

***

27.04-01.05

Przeczytaj w podręczniku dla klasy 6 (Lubię to!) strona 52-59 rozdział 2.3 Chmura w internecie Wykonaj zadania 1-3 ze strony 59

***

04.05-08.05

Przeczytaj rozdział 3.1 Do biegu gotowi strat !str 64-73 - oraz wykonaj zadania które,  są na końcu rozdziału podręcznika Lubię to!

***

11.05-15.05

Przeczytaj rozdział 3.2 Co jest naj...strona 73 i wykonaj zadania , które są na końcu rozdziału

***

18.05-22.05

Zapoznać się z platformą Teams.

***

25.05-29.05

lekcje zadawane na Teams


 

angielski: Utrwalić słownictwo związane z różnymi uroczystościami (unit 5). Przypomnieć sobie III formy czasowników nieregularnych. Poćwiczyć czytanie tekstu ze str. 64 w podręczniku. W zeszycie przedmiotowym wykonać zadania od 2 do 5 ze str 56-57 w podręczniku. W zeszycie przedmiotowym opisać jedno wybrane święto
(Christmas, Easter, Halloween lub inne)

POĆWICZYĆ SŁOWNICTWO DO KONKURSU MEMORY MASTER!!!

W zeszycie przedmiotowym poproszę o napisanie łącznie 20 zdań z wykorzystaniem:

  • Czasowników modalnych : should/shouldn’t, must/mustn’t, can/can’t , have to/ don’t have to
  • Past simple (zwłaszcza czasowniki nieregularne z II kolumny)
  • His/ her/ their/ our…

Lekcje on-line –

piątek godz. 13.00.

Platforma Zoom.

***

piątek  godz.  13.00.
Platforma Zoom.  ( Wielki Piątek, wiosenna przerwa świąteczna, kolejne zajęcia 17 kwietnia 2020r.(?)

***

15.04-17.04

Lekcje on-line –
piątek godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Greetings and good wishes

***

20.04-24.04

Lekcje on-line
piątek godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Life in the future

***

27.04-01.05

Informuję , że w związku z licznymi problemami z platformą EDMODO, nie
będzie ona wykorzystywana na lekcjach języka angielskiego.
Dodatkowo informuję, że w sytuacji gdyby konkurs Memory Master, został
odwołany wszystkie pieniądze zebrane przeze mnie na ten cel, zostaną Państwu
zwrócone w pierwszym możliwym terminie.

1 maja - piątek
Święto pracy – dzień wolny od zajęć
dydaktycznych

***

04.05-08.05

Lekcja on-line
piątek godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Science fiction vocabulary

 

***

11.05-15.05

Lekcja on-line
piątek godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: It’s material world
Uwaga! Uczniowie proszeni są
o napisanie wypracowania na temat
“Predictions for the future” (Praca
oceniana). Dokładne wytyczne
znajdują się w podręczniku na
stronie 81ćw 8. Ostateczny termin
przesyłania prac do czwartku 14
maja 2020r do godz. 16.00.
Dodatkowo, kartkówka z rozdziału 6.

***

18.05-22.05

Lekcja on-line
piątek godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Present Perfect vs Past
Simple

***

25.05-29.05

Lekcja on-line
piątek godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Reuse, renew, recycle -
listening

***

01.06-05.06

Lekcja on-line
piątek godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Reuse, renew, recycle –
reading

***

08.06-12.06

Dzień wolny od zajęć dydaktycznych


 

Matematyka: Karta pracy (TUTAJ ZNAJDZIESZ KARTĘ PRACY) oraz uzupełniamy ćwiczenia. Rozwiązujemy Matlandie.

Proszę obejrzeć:

https://www.youtube.com/watch?v=Vm4FK_O1OV4

https://www.youtube.com/watch?v=rQ3eHU0OxuQ&t=7s

https://www.youtube.com/watch?v=nysijB3-IgA

Proszę obejrzeć:

https://www.youtube.com/watch?v=zitTB3GOuuE

https://www.youtube.com/watch?v=TCZUgM6WS64

https://www.youtube.com/watch?v=zKhHpYXDbUA

https://www.youtube.com/watch?v=88_lpDJSbN8

https://www.youtube.com/watch?v=z5HFR7ayjL0

Nowa karta pracy (tutaj znajdziesz kartę pracy).

Proszę obejrzeć

https://pistacja.tv/film/mat00352-jednomiany-definicja-i-przyklady?playlist=109

https://pistacja.tv/film/mat00361-mnozenie-jednomianow?playlist=109

https://pistacja.tv/film/mat00362-dzielenie-jednomianow?playlist=109

https://pistacja.tv/film/mat00356-wartosc-liczbowa-jednomianu?playlist=109

https://pistacja.tv/film/mat00358-jednomiany-podobne?playlist=109

oraz przeczytać wiadomości z podręcznika ze strony:  188 i 189. W zeszycie przedmiotowym proszę  zapisać temat:  Upraszczanie wyrażeń algebraicznych oraz zrobić zadanie  1, 2, 3  z podręcznika str. 190.  W razie problemów ze zrozumieniem wiadomości przedstawianych na filmie i przeczytanych w podręczniku proszę o kontakt mailowy lub przez Messengera. Wszystkie zadania ( zdjęcia kart pracy oraz rozwiązania zadań w zeszycie) proszę przesłać mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę zalogować się do eduelo.

Zadania na 26.03 i 27.03 proszę w zeszycie pod tematem poprzedniej lekcji proszę zrobić zadanie z podręcznika 4 str. 190 5,6,8,9. Oraz zapraszam na eduelo na krótki test z wyrażeń algebraicznych. W piątek omówimy w szczególności zadania 8 i 9.

Zadania na 30.03-03.04

Proszę w zeszycie przedmiotowym rozwiązać zadania 12,13 str 192 oraz 110, 111, 112 str 252

Lekcje online wtorek, piątek godzina  11.

Wszystkie zadania ( zdjęcia kart pracy oraz rozwiązania zadań w zeszycie) proszę przesłać mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

***

Poniedziałek: 13:00 lekcja on line

Wtorek: Proszę zapisać temat w zeszycie: zapisywanie równań. Obejrzeć filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=2J6awLHKZ04

oraz rozwiązać zadanie 3, 4 str. 195 podręcznik

Środa: 13:00 lekcja on line proszę przed lekcją obejrzeć film:

 https://www.youtube.com/watch?v=wCFS3A9h250

***

Zadania na dni 15.04-17.04

15.04- lekcja online- Liczba spełniąjąca równanie.

16.04 - Proszę zapisać temat w zeszycie Liczba spełniajaca równanie. Obejrzeć film: https://www.youtube.com/watch?v=wCFS3A9h250 

pod tematem zajęć proszę rozwiązać zadania 116, 117 str. 253

17.04 lekcja online - Rozwiązywanie równań. Przed lekcją proszę obejrzeć film: https://www.youtube.com/watch?v=NkOBdAY8DIg

***

20.04-24.04

20.04- Proszę zapisać temat w zeszycie i zrobić zadanie 119 str. 253

21.04 - lekcja online 10:30

22.04- lekcja online 10:30

23.04- Proszę zapsiać temat w zeszycie powtórzenie wiadomości- wyrażenia algebraiczne. Karta pracy - pobierz tutaj

24.04- Lekcja online 10:30

27,04-01.05

27.04- Proszę zapisać temat w zeszycie: Zadania tekstowe. Proszę obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=wcTxjLrX2s4

https://www.youtube.com/watch?v=vWBI5oSlUCQ 

oraz zrobić zadanie 1 str. 205

28.04 -lekcja online

29.04- lekcja online

30.04 - zapisać temat w zeszycie: Zadania tekstowe. Pod tematem rozwiązać zadanie 17 str 207, 19,20 str 208

***

04.05-08.05

04.05- Proszę zapisać temat w zeszycie: Rozwiązywanie zadan tekstowych. Pod tematem proszę zrobić zadanie: 16  str 207 18,21 str 208- zadania na ocenę proszę przesłać na maila.

05.05 lecja online - uwaga jednorazowa zmiana godziny szczegół prześle przez komunikator.

06.05 lekcja online

7.05 - Proszę zapisać temat w zeszycie powtórzenie wiadomości i zrobic zdania - pobierz tutaj

8.05 Sprawdzian wiadomości link do testu prześle na komunikator.

***
11.05-15.05
 
11.05 Proszę zapisać temat w zeszycie: Rozpoznawanie figur przestrzennych. Zapoznać się z treścią podrecznika str. 212, 213, 214. Pod tematem lekcji proszę zrobić notatkę z przeczytanych wiadomości. W notatce powinny zależć się opisy wraz z rysunkami: granaistosłupa prostego, walca, ostrosłupa, stożka. 
12.05 lekcja online
13.05 lecja online
14.05 Temat zajęć: poprawa sprawdzianu.
15.05 lekcja online. 
 ***
18.05-22.05
lekcje zadawane na teams

 

Biologia: Przeczytaj rozdziały z podręcznika od str.83 do str.116.

Uzupełnij zadania w zeszycie ćwiczeń do str.96.

Wiosna tuż ,tuż! Zachęcam do obserwowania budzącej się przyrody. Swoje obserwacje pogody, zjawisk przyrodniczych, obserwacji roślin i zwierząt notujcie w ,,Dzienniku obserwatora przyrody”.  Wzór dziennika do obserwacji przyrody.

Zad.1. Wydrukuj tabelę(nr1) lub przerysuj ( według podanego niżej wzoru). W tabeli będziesz uzupełniać podane składniki według znaków graficznych. Poszukaj informacji w Internecie o rodzajach chmur.

Zad.2. Wybierz w ogrodzie jeden krzew(nie iglasty), który będziesz obserwował (rysował, robił zdjęcia). Co 2-3 dni obserwuj jak zmieniły się gałęzie na wybranym przez ciebie krzewie. Obserwacje notuj, rysuj (tabela nr2), rób zdjęcia. Efekty swojej pracy zaprezentujesz po powrocie do szkoły. 

Proszę zalogować się na www.eduelo.pl będą systematycznie zamieszczane zadania.

***

Rozwiąż zadania do ćwiczeń z lekcji ryby, płazy, gady na https://epodreczniki.pl

***

20.04-24.04

Zadanie domowe Podsumowanie kręgowce zmiennocieplne - pobierz tutaj

23 IV, godz.12.30, lekcja online temat: Ptaki- kręgowce zdolne do lotu. Po lekcji zadanie domowe: zeszyt ćwiczeń str97 do 99.

***

27.04-01.05

30 IV, czwartek, godz.12.30, lekcja online, temat: Odżywianie ptaków. Po lekcji zadanie - pobierz tutaj 
***
04.05-08.05
7 V , czwartek, godz.12.30, lekcja online: Rozmnażanie ptaków. Po lekcji zadanie domowe: Uzupełnij zadania w zeszycie ćwiczeń str.100- 101
***
11.05-15.05
14 V, czwartek, godz.12.30, lekcja online, Temat: Przegląd i znaczenie ptaków. Po lekcji
zadanie domowe:
1. Uzupełnij zadania w zeszycie ćwiczeń str, 102- 105
2. Przygotuj się do sprawdzianu z ptaków (podręcznik str.119-130, zeszyt ćwiczeń str.
97- 105).
3. Sprawdzian online -ptaki, 21 maja, godz.12.30.
***
18.05-22.05
21 maja, czwartek, godz.12.30, sprawdzian online, temat: Sprawdzian- ptaki.
***
25.05-29.05
28 V, czwartek, godz.12.30, lekcja online TEAMS
***
01.06-05.06
4 VI, czwartek, godz.12.30, lekcja online TEAMS
 

 Geografia: Bardzo proszę nauczyć się nazw państw europejskich wraz ze stolicami oraz ich położenia na mapie konturowej Europy; przeczytać z podręcznika temat Rozmieszczenie ludności. Starzenie się społeczeństwa str. 73-77, wykonać w zeszycie ćwiczeń zad. 1-5 str. 46-49 oraz 1-4 str. 50-53.

Karta pracy

***

Karta pracy pobierz tutaj

***

Karta pracy (16.04) - pobierz tutaj

***

Powtórzenie 23.04.2020 - pobierz tutaj
 
***
27.04-01.05
Karta pracy - pobierz tutaj
***
04.05-08.05
Karta pracy - Francja- pobierz tutaj
 
***
11.05-15.05
 
karta pracy- pobierz tutaj 
***
18.05-22.05
Karta pracy - pobierz tutaj
***
25.05-29.05
Karta pracy - pobierz tutaj
***
01.06-05.06
Karta pracy- pobierz tutaj
 ***
08.06-12.06
karta pracy - pobierz tutaj
***
22.06-26.06
Karty pracy- pobierz tutaj

 


 

Plastyka: Stwórz plakat lub film z ostrzeżeniem o wirusie lub ze wskazówkami jak uniknąć zarażenia. Pracę proszę przesłać na maila.

Nagraj krótki filmik o tym jak w domu pomagasz środowisku ( razem z rodzina) np. Segregujemy śmieci, używamy eko środków czystości, gasimy światło i zakręcamy wodę ( myjąc zęby!) użyj hasła motywacyjnego lub krótkiej rymowanki na początku lub końcu filmu.

Przygotujcie sobie gałązki, mogą być bazie, kora np. Brzozy , jajeczka ( z zeszłorocznego stroika?) wstążki lub sznurki. Jeśli będziecie w lesie lub ogrodzie- poszukajcie mchu. Długie wyschnięte trawki po zimie. Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=sZI6nneqaU4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2DFn7MK97FZQSs1Kvl43LXKB-YWcyaecwOjSGMBSyywAfwBoibKDNo27g

Przygotuj swój stroik, zrób zdjęcie i prześlij na maila. 3 najlepsze prace zostaną nagrodzone.

***

Uczniowie wszystkich klas mają obejrzeć film Lekcja plastyki #2- https://www.youtube.com/watch?v=gu3CFW7Rym4 oraz wykonać pracę w stylu

abstrakcyjnym – młodsi palcami, kredkami, farbkami na papierze – starsi farbami lub wykonać przedmiotami codziennego użytku w tym stylu.

***

Lekcja plastyki 3.- https://www.youtube.com/watch?v=yIFs39wJDvQ&t=3s

***

Lekcja plastyki 4. - https://www.youtube.com/watch?v=bIPU9gg7TL8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Ra97JfTTIEQ-UWEA7x5rOiw0u9VMp_5OR6FmQO0kLgi3rZDT3TOZEBiA

obejrzeć film Lekcja plastyki #4 i wykonać zadanie – pracę mozaikową. 

***

zadanie z plastyki w nowym filmie – uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.

 https://www.youtube.com/watch?v=qhvVsn5D2Z8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1-OXv5woacTtEVlSwFLoiJ6bkxieRMRFWIidRpNyxa8P5IRulXhd1YaDs

***

04.05-08.05

zadanie z plastyki w nowym filmie lekcja plastyki 6 – uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli

11.05-15.05

zadanie z plastyki w nowym filmie 7– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.

***

18.05-22.05

zadanie z plastyki w nowym filmie 7– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.

***

25.05-29.05

zadanie z plastyki w nowym filmie 9– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila
nauczycieli.

***

01.06-05.06

zadanie z plastyki w nowym filmie 10– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na
maila nauczycieli.

***

08.06-12.06

uczniowie oglądają nową lekcje plastyki - przesyłają zdjęcia zaległych prac na
maila nauczycieli.

***

22.06-26.06

uczniowie oglądają nową lekcje plastyki z zadaniami na wakacje

 


Religia: Nauczyć się pozostałych sigli biblijnych (przepisać do zeszytu od 24-46 Stary Testament) https://biblia.deon.pl/menu.php?st_id=4

Zadania z religii do zrobienia przed świętami Wielkanocnymi dla klasy 6.

Katecheza 31

Przeczytaj teksty Pisma św. zapisane pod tematem i napisz w zeszycie na temat;

Wyjaśnij symbolikę ciemnicy

Scharakteryzuj postać Judasza

Jakim znakiem Judasz wydał Jezusa?

Jakimi słowami Jezus przywitał Judasza w ogrodzie Oliwnym?

Katecheza 32

Przeczytaj Ewangelię św. Łk. 22.19-20 oraz J.19,17-18 tekst z książki i napisz:

-Wyjaśnij znaczenie ołtarza, Krzyża stojącego na lub przy ołtarzu oraz prezbiterium

-Napisz, dlaczego Msza Święta jest uobecnieniem ofiary Krzyża.

Katecheza 34

Przeczytaj Ewangelię św. Mk. 15,42-47 i napisz;

Kim był Józef z Arymatei?

Co Józef z Arymatei zrobił z Ciałem Jezusa po zdjęciu z Krzyża?

Jaki był Grób Jezusa?

Dlaczego składano Ciało Jezusa w pośpiechu do grobu?

Gdzie byli uczniowie Jezusa podczas pogrzebu?

Co jest najważniejszym elementem Grobu Pana Jezusa?

Wykonaj projekt Grobu pana Jezusa. Powinien on zawierać w sobie;

Miejsce na figurę zmarłego Pana Jezusa oraz miejsce na Monstrancje.

***

Zadania z religii do zrobienia od 15.04 do 26.04.2020 r.

Książka 

Katecheza 35

Wpisz do zeszyt pytania i odpowiedzi;

  1. Co oznacza słowo „rezurekcja”?
  2. Omów liturgię Wigilii Paschalnej?
  3. Co musimy zrobić, aby osiągnąć zbawienie?
  4. Jak przygotujesz się na spotkanie ze zmartwychwstałym Jezusem?

Katecheza 36

Wpisz do zeszyt pytania i odpowiedzi;

  1. Do czego służą chrzcielnica i kropielnica?
  2. Wymień zobowiązania podejmowane podczas chrztu świętego?
  3. Co to znaczy zanurzyć się w śmierci Chrystusa, zostać z nim pogrzebanym?

Katecheza 37

Wpisz do zeszyt pytania i odpowiedzi;

  1. Jak powstał obraz Jezusa Miłosiernego/opisz historię jego powstania/?
  2. Na czym polega Boże Miłosierdzie?
  3. Co oznaczają promienie wypływające z serca Pana Jezusa?
  4. Napisz jak wyglądałby świat, w który ludzie kierowaliby się zawsze miłosierdziem? 

***

04.05-08.05

Katecheza 38
Wpisz do zeszyt pytania i odpowiedzi;

1. Podaj przykłady sposobów spędzania niedzieli w rodzinie?
2. Podaj godziny Mszy Świętych w naszej parafii?
3. Co to jest niedziela?
4. Dlaczego niedzielę świętujemy, jako pierwszy dzień tygodnia?
5. Wyjaśnij treść pierwszego przykazania kościelnego i trzeciego
przykazania Bożego?

Katecheza 39
Wpisz do zeszyt pytania i odpowiedzi;
1. Kiedy Duch Święty zstąpił na Pana Jezusa?
2. Kiedy Duch Święty zstąpił na Apostołów?
3. Kiedy Duch Święty zstąpił na nas i czym nas obdarza?
4. Wyjaśnij znaczenie znaków towarzyszących zesłaniu Ducha Świętego w
wieczerniku?
Katecheza 40
Wpisz do zeszyt pytania i odpowiedzi;
1. Co oznacza imię Piotr?
2. Jaki symbol władzy otrzymał Piotr od Jezusa?
3. Jaką władzę posiada w Kościele papież?
4. Wymień stopnie hierarchii w Kościele Chrystusowym?
5. Podaj imiona i nazwiska biskupów w naszej archidiecezji?
6. Kim jest biskup?
7. W jaki sposób możemy wspierać posługę naszych duszpasterzy?

***

Książka
Katecheza 41
Wpisz do zeszyt pytania i odpowiedzi;

1. Gdzie, kiedy i jakimi słowami Pan Jezus ustanowił sakrament
Kapłaństwa?
2. Wymień konsekwencje wynikające ze święceń kapłańskich?
3. Wymień konsekwencje wynikające z przyjęcia ślubów zakonnych?
4. Jakie ma znaczenie sakrament święceń w życiu chrześcijańskim?
5. Jakie zadania mają do spełnienia kapłani?

Katecheza 42
Wpisz do zeszyt pytania i odpowiedzi;
1. Gdzie w Piśmie Świętym jest mowa o małżeństwie?
2. Wymień symbole związane z małżeństwem?
3. Jakie znaczenie w życiu chrześcijańskim ma sakrament małżeństwa?
4. Scharakteryzuj małżeństwo i rodzinę, jako wspólnotę
5. Co ślubują sobie nawzajem przyszli małżonkowie?
Katecheza 43
Wpisz do zeszyt pytania i odpowiedzi;
1. Wymień prawa i obowiązki rodziców wobec dzieci?
2. Wymień prawa i obowiązki dzieci wobec rodziców?
3. Co pismo święte nakazuje dzieciom?/odpowiedni fragment Pisma św.
jest w książce/.
4. O czym Pismo św. przypomina rodzicom?
5. Spróbuj napisać katalog praw i obowiązków- rodziców i dzieci.
6. Zinterpretuj treść IV przykazania Bożego.


Technika: Proszę ćwiczyć pismo techniczne.

men.gov.pl/zdalnelekcje - technika - "Rzutowanie prostokątne"

***

Rzuty aksonometryczne – lekcje zdalne

***

Apteczka biurowa lub domowa.- lekcje zdalne

***

Elementy elektroniczne.- lekcje zdalna

***

Powtórzenie wiadomości o el. elektronicznych oraz Inteligentny dom - lekcje zdalne. Największe wynalazki ludzkości. Opisz 5 wynalazków najważniejszych dla ciebie i uzasadnij. Odpowiedzi na pytania do piątku 05.06.


Muzyka:

F.Chopin - „Talentem świata obywatel” - słuchamy – Youtube – etiuda rewolucyjna, preludium deszczowe ,oglądamy https://www.youtube.com/watch?v=Fm8_d8R9lDE (film lekcja muzyki szkoła podstawowa w Sygneczowie – Youtube) – zadanie z tym filmem związane będzie w przyszłym tygodniu).

***

Uczniowie realizują zadanie: F.Chopin  - „Talentem świata obywatel” - kontunuuj zadanie z zeszłego tygodnia – napisz krókie wypracowanie nt. Chopina  - korzystaj ze strony http://blog.surgepolonia.pl/2018/02/ojcowie-niepodleglosci-fryderyk-chopin-poeta-fortepianu/  - zwróć uwagę na koniec tego tekstu, gdzie mowa o wpływie muzyki Chopina na ducha patriotyzmu wśród Polaków pod zaborami. W swojej pracy skup się na tym wątku – jak i dlaczego muzyka Chopina wpłynęła na nastroje patriotyczne w narodzie polskim, czemu była tak ważna???

***

Uczniowie realizują zadanie: F.Chopin - „Talentem świata obywatel” - kontunuuj zadanie z zeszłego
tygodnia – napisz krókie wypracowanie nt. Chopina - korzystaj ze strony
http://blog.surgepolonia.pl/2018/02/ojcowie-niepodleglosci-fryderyk-chopin-poeta-fortepianu/ - zwróć
uwagę na koniec tego tekstu, gdzie mowa o wpływie muzyki Chopina na ducha patriotyzmu wśród
Polaków pod zaborami. W swojej pracy skup się na tym wątku – jak i dlaczego muzyka Chopina
wpłynęła na nastroje patriotyczne w narodzie polskim, czemu była tak ważna???

***

27.04-01.05

Uczniowie realizują zadanie: Nawiązanie do lekcji historii – napisz w zeszycie do muzyki co to jest konstytucja i napisz dwa zdania o stworzeniu Konstytucji 3 maja  - obejrzyj -  https://www.youtube.com/watch?v=2Y1b9Sh_Vos     https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo https://www.youtube.com/watch?v=QkopQp9Z5Ic&t=

naucz się zwrotki piosenki  Witaj Majowa Jutrzenko -  możesz śpiewać z wersją karaoke - .https://www.youtube.com/watch?v=TOr4TiBNQGE

***

04.05-08.05

Uczniowie realizują zadanie: Nawiązanie do lekcji historii – napisz w zeszycie do muzyki co to jest konstytucja i napisz dwa zdania o stworzeniu Konstytucji 3 maja  - obejrzyj -  https://www.youtube.com/watch?v=2Y1b9Sh_Vos     https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo https://www.youtube.com/watch?v=QkopQp9Z5Ic&t=

naucz się zwrotki piosenki  Witaj Majowa Jutrzenko -  możesz śpiewać z wersją karaoke - .https://www.youtube.com/watch?v=TOr4TiBNQGE

***

11.05-15.05

Napisz referat lub zrób prezentację multimedialną o swoim ulubionym piosenkarzu/piosenkarce/zespole –

zamieść linki do ulubionych utworów! I wyślij tam gdzie zwykle.

***

18.05-22.05

–uczniowie mają za zadanie obejrzeć Internetową lekcję muzyki i wykonać
ćwiczenia wokalne zawarte w lekcji

***

25.05-29.05

–uczniowie mają za zadanie ponownie obejrzeć Internetową lekcję muzyki i
nauczyć się piosenki  Dyrygent

***

01.06-05.06

Uczniowie realizują zadanie - obejrzyj filmik drugi z klubu tanecznego Pana Gąsioru ze strony naszej
szkoły – i naucz się podstawowych kroków do cha-chy (czaczy) – poszukaj w internecie innych utworów
muzycznych do czaczy i sprobuj do nich zatańczyć podstawowy krok (uklad z filmiku)

***

08.06-12.06

obejrzyj filmik drugi z klubu tanecznego Pana Gąsioru zamieszczony na
stronie facebooka szkoły – i naucz się podstawowych kroków do cha-chy (czaczy) – poszukaj w
internecie innych utworów muzycznych do czaczy i sprobuj do nich zatańczyć podstawowy krok (uklad z
filmiku)

***

22.06-26.06

–uczniowie mają za zadanie odrobić zaległe zadania i przesłać na maila nauczycieli

 

SZKOŁA PODSTAWOWA
im. Kapitan AK Jadwigi Beaupré
w Sygneczowie

Sygneczów 1; 32-020 Wieliczka
tel./fax: 12 451 81 34
e-mail: spsygneczow@wp.eu

Szkoła Podstawowa im. Kapitan AK Jadwigi Beaupre w Sygneczowie - 2017