Klasa V

polski: wykonaj wykresy następujących zdań: Mama kupiła pomarańczowe lody. Niesamowita wróżka wyczarowała szybką karetę. Grzeczne dzieci pojechały na wspaniałe wakacje. Zmęczone dziecko szybko poszło spać. – dodatkowo zaznacz grupę podmiotu i orzeczenia oraz określ części zdania; opisz wybraną postać z lektury „Katarynka” (utwór czytany na lekcji, zamieszczony w podręczniku) – minimum 150 słów; powtórz następujące części mowy: rzeczownik, czasownik, przymiotnik, przysłówek, liczebnik. Powodzenia!

Przypomnij sobie reguły ortograficzne (str. 221-222), a następnie wykonaj ćwiczenia 1-5 z podręcznika.

Przypomnij sobie pojęcia grupa podmiotu i grupa orzeczenia. Wykonaj zadania 1-4 (str. 255-256 w podręczniku).

Zapoznaj się z zasadami zdrowego żywienia dzieci i młodzieży w wieku szkolnym (podręcznik str. 258). Przygotuj plakat dotyczący zdrowego odżywiania wraz z przepisem kulinarnym (przypomnienie informacji o przepisie – str. 259) na zdrowy deser. 

***

15.04-17.04

Zadania - 15 kwietnia 2020 r. 
Termin oddania 15 kwietnia 2020 r. - godzina 20:00.

Napisz opowiadanie o przygodach wybranej postaci mitologicznej. Twoja praca powinna liczyć minimum 150 słów.

Zadania - 17 kwietnia 2020 r.

Termin oddania: 17 kwietnia 2020 r. godzina 17:00.

Karta pracy - pobierz tutaj

Karta pracy - pobierz tutaj

Proszę uczniów o przeczytanie lektur, termin omawiania utworów – 11 maja 2020 r.:

Kornel Makuszyński „Szatan z siódmej klasy”.

***

27.04-01.05

13:30 poniedziałek, wtorek, czwartek

środa – dłuższa praca pisemna;

piątek – quizy, testy, kartkówki, czytanie ze zrozumieniem


Historia: Nauczyć  się do powtórki z rozdziału IV, zapoznać się z tematami rozdziału V.

Zrobić notatkę w zeszycie z tematów rozdziału V.

Karta pracy- znajdziesz tutaj

***

Karta pracy- pobierz tutaj

Karty pracy z historii proszę przesłać na maila do 8.04.2020r.

Zachęcam uczniów klas 4 - 6 do korzystania z konkursów i quizów na eduelo.

***
15.04-17.04
Karta pracy - pobierz tutaj

 


 

Informatyka: W Wordzie zrobić notatkę ze zdjęciami o 5 miastach wartych zwiedzenia w Polsce. Pracę proszę przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informatyka zadanie z poprzednich tygodni proszę wysłać na maila do 1 kwietna.

W tym tygodniu i następnym zapraszam do zrobienia lekcji z programem Scratch. Proszę obejrzeć filmiki i spróbować samemu stworzyć grę „Zgadywanie liczby”. Swoją pracę zapisać na swoim koncie w Scratchu. Na zrobienie zadania macie dwa tygodnie. 

Link do filmu : Klik – FILMIK

https://www.youtube.com/watch?v=qROgItNLvks&feature=youtu.be

***

27.04-01.05

Przeczytaj w podręczniku dla klasy 5 ( Lubię to!) 3.1 Tekst i obraz strona 62-70 wykonaj zadania 1-3 ze strony 70

***

04.05-08.05

Przeczytaj rozdział 3.2 Wspomnienia z ... strony 71-79 oraz wykonaj zadania 1-3 ze strony 79 z podręcznika Lubie to!

***

11.05-15.05

Przeczytaj rozdział 3.3 Wprawić świat w ruch strona 80 do 86 wykonaj zadania ze strony 86.

***

18.05-22.05

Proszę zapoznac się z platformą Teams.

***

25.05-29.05

lekcje zadawane na Teams

 


 

angielski: Poćwiczyć słownictwo z zakresu: dolegliwości i środki zaradcze w mowie i w piśmie.

Przeczytać historyjkę obrazkową ze strony 60 oraz wykonać w zeszycie przedmiotowym  ćw. 2. do tekstu.

Proszę wykonać w zeszycie przedmiotowym ćwiczenia 2-4 ze strony 55 w podręczniku. W zeszycie przedmiotowym wykonać  słowniczek obrazkowy z min. 10 słówek związanych z dolegliwościami .

POĆWICZYĆ SŁOWNICTWO DO KONKURSU MEMORY MASTER!!!

DODATKOWO BARDZO PROSZĘ NAUCZYĆ SIĘ NA PAMIĘĆ TEKSTU PRZEDSTAWIENIA WIELKANOCNEGO
(DOTYCZY TYLKO OSÓB WYZNACZONYCH). Pozostałe osoby proszę, aby poćwiczyły słowa piosenek wielkanocnych, które prezentowane były na godzinie wychowawczej.

W zeszycie przedmiotowym poproszę o napisanie łącznie 20 zdań w języku angielskim z wykorzystaniem:

  • Czasu Present Simple (ok. 4-5 zdań)
  • Present Continuous (ok. 4-5 zdań)
  • A lot of, many, much ( ok. 3-4 zdania)
  • Stopniowania przymiotników (np Kate is taller than Tom )ok. 3-4 zdania
  • ‘Have got’ lub ‘to be’

Lekcje on-line –

środa godz. 13.00.

Platforma Zoom.

***

Lekcje on-line –
środa godz.  13.00.
Platforma Zoom.

***

15.04-17.04

Lekcje on-line –
środa godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Must/musn’t / Piszemy e-mail

***

20.04-24.04

Lekcja on-line
środa godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: We aren’t thieves – reading/
past simple regular verbs

***

Lekcja on-line
środa godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Tv programmes/ past simple
negative and question forms

Informuję , że w związku z licznymi problemami z platformą EDMODO, nie
będzie ona wykorzystywana na lekcjach języka angielskiego.
Dodatkowo informuję, że w sytuacji gdyby konkurs Memory Master, został
odwołany wszystkie pieniądze zebrane przeze mnie na ten cel, zostaną Państwu
zwrócone w pierwszym możliwym terminie.

***

04.05-08.05

Lekcja on-line
środa godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Hobbies and interests

***

11.05-15.05

Lekcja on-line
środa godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Meet the challenge/ past
simple czasowniki nieregularne
Uwaga! Kartkówka z rodziału 6

***

18.05-22.05

Lekcja on-line
środa godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Past Simple (wh-questions)

***

25.05-29.05

Lekcja on-line
środa godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Ordinal numbers /Sport rules

***

01.06-05.06

Lekcja on-line
środa godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Sport rules – talking about
sport

***

08.06-12.06

Lekcja on-line
środa godz. 13.00.
Platforma Zoom.
Temat: Have a nice trip – listening.


Matematyka- karta pracy (TUTAJ ZNAJDZIESZ KARTĘ PRACY). Rozwiązujemy Matlandie.

Nowa karta pracy (TUTAJ ZNAJDZIEJSZ KARTĘ PRACY).

Nowa Karta pracy (tutaj znajdziesz kartę pracy).

Nowa Karta pracy (23.03-27.03) – tutaj znajdziesz kartę pracy

Nowa Karta pracy (30.03-03.04) – tutaj znajdziesz kartę pracy

***

Karta pracy (6.04-08.04) - pobierz tutaj

***

Karta pracy (15.04-17.04) - pobierz tutaj

***

20.04-24.04
Lekcje online na platformie zoom
Zadania domowe będą podawane podczas lekcji.
 
 
 

 

Biologia: Przeczytaj rozdziały z podręcznika od str.102 do str.112.

Uzupełnij zadania w zeszycie ćwiczeń do str.78.

Wiosna tuż ,tuż! Zachęcam do obserwowania budzącej się przyrody. Swoje obserwacje pogody, zjawisk przyrodniczych, obserwacji roślin i zwierząt notujcie w ,,Dzienniku obserwatora przyrody”.  Wzór dziennika do obserwacji przyrody.

Zad.1. Wydrukuj tabelę(nr1) lub przerysuj ( według podanego niżej wzoru). W tabeli będziesz uzupełniać podane składniki według znaków graficznych. Poszukaj informacji w Internecie o rodzajach chmur.

Zad.2. Wybierz w ogrodzie jeden krzew(nie iglasty), który będziesz obserwował (rysował, robił zdjęcia). Co 2-3 dni obserwuj jak zmieniły się gałęzie na wybranym przez ciebie krzewie. Obserwacje notuj, rysuj (tabela nr2), rób zdjęcia. Efekty swojej pracy zaprezentujesz po powrocie do szkoły.

Proszę zalogować się na www.eduelo.pl będą systematycznie zamieszczane zadania.

***

Uzupełnij kartę pracy do podsumowania działu IV

***

20.04-24.04

Zadanie do lekcji – Mchy - pobierz tutaj   oraz  zeszyt ćwiczeń str. 79 do 81.

20 IV, godz. 10.30, lekcja online temat: Różnorodność mchów. Po lekcji zadanie domowe karta pobierz tutaj

***

27.04-01.05

27 IV, poniedziałek, godz.10.30, lekcja online, temat: Poznajemy paprotniki. Po lekcji zadanie domowe- zeszyt ćwiczeń str.82 - 83

***

04.05-08.05

4 V,  poniedziałek, godz.10.30 , lekcja online temat: Poznajemy paprotniki. Po lekcji zadanie domowe: Uzupełnij zadania w zeszycie ćwiczeń str.84 – 86. Przygotuj się do sprawdzianu z mchów i paprotników (podręcznik str. 115-128, zeszyt ćwiczeń str.79 -86). Sprawdzian online 11 maja, godz.10.30.

***

11.05-15.05

11 V, poniedziałek, godz 10.30, temat: Sprawdzian online – mchy i paprotniki.

***

18.05-22.05

18 maja, poniedziałek, godz.10.30, lekcja online, temat: Rośliny nagonasienne. Po lekcji zadanie domowe: Uzupełnij kartę - pobierz tutaj 

***

25.05-29.05

25 V, poniedziałek, godz.10.30, lekcja online ZOOM

***

01.06-05.06

1 VI, poniedziałek, godz.10.30, lekcja online TEAMS

***

08.06-12.06

8 VI, poniedziałek , godz.10.30 , lekcja Teams

 

 


 Geografia: Bardzo proszę przeczytać z podręcznika temat Przez lądy i oceany str.86-90, wykonać w zeszycie ćwiczeń zad.1- 5 str. 52-54 oraz pisemnie w zeszycie przedmiotowym zad. 1 (w zielonym kwadraciku)  str. 90 z podręcznika (polecenie do samodzielnego wykonania).

Proszę nauczyć się nazw oceanów i kontynentów oraz ich położenia na mapie świata.

***

31.03 - Przez lądy i oceany

Karta pracy- pobierz tutaj

7.04 - Pierwsze podróże geograficzne

Karta pracy- pobierz tutaj

Karta pracy – pobierz tutaj

Prezentacja – pobierz tutaj

***

 Pogoda i klimat 21.04.2020

Karta pracy 1. - pobierz tutaj

Karta pracy 2. - pobierz tutaj

***

27.05-01.05

Karta pracy - pobierz tutaj

***

04.05-08.05

Test - pobierz tutaj

***

11.05-15.05

Karta pracy- pobierz tutaj

***

18.05-22.05

Karta pracy - pobierz tutaj

***

25.05-29.05

Karta pracy- pobierz tutaj

***

01.06-05.06

Karta pracy- pobierz tutaj

***

08.06-12.06

Karty pracy - pobierz tutaj

***

22.06-26.06

Karta pracy - pobierz tutaj

 

Plastyka: Stwórz plakat z ostrzeżeniem o wirusie lub ze wskazówkami jak uniknąć zarażenia. Pracę proszę przesłać na maila.

Nagraj krótki filmik o tym jak w domu pomagasz środowisku ( razem z rodzina) np. Segregujemy śmieci, używamy eko środków czystości, gasimy światło i zakręcamy wodę ( myjąc zęby!) użyj hasła motywacyjnego lub krótkiej rymowanki na początku lub końcu filmu.

Przygotujcie sobie gałązki, mogą być bazie, kora np. Brzozy , jajeczka ( z zeszłorocznego stroika?) wstążki lub sznurki. Jeśli będziecie w lesie lub ogrodzie- poszukajcie mchu. Długie wyschnięte trawki po zimie. Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=sZI6nneqaU4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2DFn7MK97FZQSs1Kvl43LXKB-YWcyaecwOjSGMBSyywAfwBoibKDNo27g

Przygotuj swój stroik, zrób zdjęcie i prześlij na maila. 3 najlepsze prace zostaną nagrodzone.

***

Uczniowie wszystkich klas mają obejrzeć film Lekcja plastyki 2 - https://www.youtube.com/watch?v=gu3CFW7Rym4

oraz wykonać pracę w stylu abstrakcyjnym – młodsi palcami, kredkami, farbkami na papierze – starsi farbami lub wykonać przedmiotami codziennego użytku w tym stylu.

***

Lekcja plastyki 3.- https://www.youtube.com/watch?v=yIFs39wJDvQ&t=3s

***

Lekcja plastyki 4. - https://www.youtube.com/watch?v=bIPU9gg7TL8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Ra97JfTTIEQ-UWEA7x5rOiw0u9VMp_5OR6FmQO0kLgi3rZDT3TOZEBiA

obejrzeć film Lekcja plastyki #4 i wykonać zadanie – pracę mozaikową.

***

27.04-01.05

zadanie z plastyki w nowym filmie – uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.- lekcja plastyki 5

***

04.05-08.05

zadanie z plastyki w nowym filmie lekcja plastyki 6 – uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli

11.05-15.05

zadanie z plastyki w nowym filmie 7– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.
***
18.05-22.05
zadanie z plastyki w nowym filmie 8– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.
***
25.05-29.05
zadanie z plastyki w nowym filmie 9– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila
nauczycieli.
***
01.06-05.06
zadanie z plastyki w nowym filmie 10– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na
maila nauczycieli.
***
08.06-12.06
uczniowie oglądają nową lekcje plastyki - przesyłają zdjęcia zaległych prac na
maila nauczycieli.
***
22.06-26.06
uczniowie oglądają nową lekcje plastyki z zadaniami na wakacje
 

Technika : Proszę zrobić lekcje powtórzeniowe na eduelo.

men.gov.pl/zdalnelekcje - technika - "Pismo techniczne"

***

Podstawy rysunku technicznego – lekcje zdalne

***

Rodzaje rysunków technicznych - lekcje zdalne

***

Plan pomieszczeń - narysuj swój pokój.

***

Zdrowie na talerzu i Woda w organizmie człowieka- lekcje zdalne. Mój jadłospis. Opisz 5 potraw które najbardziej lubisz. Odpowiedzi na pytania do piątku 05.06.


Muzyka:

 Instrumenty Strunowe. Napisz jakie są rodzaje instrumentów strunowych - http://scholaris.pl/resources/run/id/63993 lub https://www.google.com/search?q=instrumenty+strunowe+podzia%C5%82&sxsrf=ALeKk02wqnfgkcI9b1DkbCWUVHW3vwggTA:1585137353919&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=83jNC6c6FNSMnM%253A%252COaRLX61Z0O0OTM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRvVt71icMpAJPv1TNYAYA-ra3t_Q&sa=X&ved=2ahUKEwiL0pnnyLXoAhXykosKHdFfAWwQ9QEwBHoECAkQIA#imgrc=83jNC6c6FNSMnM - korzystając z tej strony zrób w zeszycie notatkę-plakat z podziałem instrumentów strunowych. Słuchamy - https://www.youtube.com/watch?v=WKqo2WcdlPM oraz https://www.youtube.com/watch?v=mzVesFTlH64 i https://www.youtube.com/watch?v=-ciFTP_KRy4 - który film reprezentuje który rodzaj instrumentów strunowych – napisz

***

Uczniowie zgłębiają temat  - Instrumenty strunowe – szarpane. Znajdź przykłady instrumentów szarpanych (klawesyn, gitara, banjo, ukulele mandolina, harfa) i narysuj je w zeszycie – posłuchaj w internecie ich brzmienia i napisz krótko który najbardziej ci się podoba i dlaczego. Który utwór najbardziej cię zainspirował -podaj przykład (link do YT).

***

20.04-24.04

Uczniowie zgłębiają temat - Instrumenty strunowe – szarpane. Znajdź przyjkłady instrumentów
szarpanych (klawesyn, gitara, banjo, ukulele mandolina, harfa) i narysuj je w zeszycie – posłuchaj w
internecie ich brzmienia i napisz krótko który najbardziej ci się podoba i dlaczego. Który utwór
najbardziej cię zainspirował -podaj przykład (link do YT).

***

27.04-01.05

Uczniowie realizują zadanie – obejrzyj filmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=2Y1b9Sh_Vos     https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo https://www.youtube.com/watch?v=QkopQp9Z5Ic&t=

naucz się piosenki  Witaj Majowa. Możesz śpiewać z wersją karaoke - .https://www.youtube.com/watch?v=TOr4TiBNQGE

***

04.05-08.05

Uczniowie realizują zadanie – obejrzyj filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=2Y1b9Sh_Vos https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo
https://www.youtube.com/watch?v=QkopQp9Z5Ic&t=
naucz się piosenki Witaj Majowa. Możesz śpiewać z wersją karaoke - .https://www.youtube.com/watch?
v=TOr4TiBNQGE

***

11.05-15.05

obejrzyj filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=wKpt_N05G80
https://www.youtube.com/watch?v=Jy70gFmd-28
Naucz się jednej z piosenek

***

18.05-22.05

uczniowie mają za zadanie obejrzeć Internetową lekcję muzyki i wykonać ćwiczenia wokalne zawarte w lekcji

***

25.05-29.05

–uczniowie mają za zadanie ponownie obejrzeć Internetową lekcję muzyki i
nauczyć się piosenki Dyrygent

***

01.06-05.06

Uczniowie realizują zadanie - obejrzyj filmik drugi z klubu tanecznego Pana Gąsioru zamieszczony na
stronie facebooka szkoły – i naucz się podstawowych kroków do cha-chy (czaczy) – poszukaj w
internecie innych utworów muzycznych do czaczy i sprobuj do nich zatańczyć podstawowy krok (uklad z
filmiku)

***

08.06-12.06

obejrzyj filmik drugi z klubu tanecznego Pana Gąsioru zamieszczony na
stronie facebooka szkoły – i naucz się podstawowych kroków do cha-chy (czaczy) – poszukaj w
internecie innych utworów muzycznych do czaczy i sprobuj do nich zatańczyć podstawowy krok (uklad z
filmiku)

***

22.06-26.06

–uczniowie mają za zadanie odrobić zaległe zadania i przesłać na maila nauczycieli


Religia :  Zadania z religii do odrobienia przed świętami Wielkanocnymi . Do odrobienia katecheza 45 i 46 z książki do religii.

Na podstawie treści tych katechez oraz rozważań Drogi Krzyżowej napisz w zeszycie odpowiadając na pytania;

Co wiesz o Szymonie z Cyreny?

Czego uczy nas historia Szymona z Cyreny?

Ułóż rozważanie do piątej stacji Drogi Krzyżowej.

Patrząc na obraz stacji Drogi Krzyżowej ze św. Weroniką odpowiedz na pytania;

Dlaczego powinieneś pomagać delikatnie i taktownie?

Dlaczego nie powinieneś oczekiwać nagrody za pomoc innym?

Napisz kilka zdań w imieniu Szymona z Cyreny o tym, co zrobiła Weronika.

***

Zadanie z religii do zrobienia od 15.04. do 26.04.2020 r.

Książka 

Katecheza 47

Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:

  1. Jaka jest postawa Tomasza po zmartwychwstaniu Pana Jezusa?
  2. Co przekonało Tomasza, że Jezus zmartwychwstał?
  3. Jak Jezus nazywa tych, którzy nie widzieli a uwierzyli?

Naucz się na pamięć wyznania wiary Tomasza i odpowiedzi Pana Jezusa.

Katecheza 48

 Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:

Podaj przykłady szczególnej bliskości Jana z Jezusem?

  1. Scharakteryzuj działalność św. Jana po śmierci i zmartwychwstaniu Pana Jezusa?
  2. Co wiesz o życiu, śmierci i zmartwychwstaniu Pana Jezusa?
  3. Kiedy Pan Jezus może liczyć na moją pomoc?

***

04.05-08.05

Katecheza 49
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Wymień najważniejsze wydarzenia z życia św. siostry Faustyny?
2. Jakie znasz sposoby czci Bożego miłosierdzia?
3. Czym się przejawia Boże miłosierdzie w życiu człowieka?
Katecheza 50
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Kim była św. Bernadetta?
2. Omów treść orędzia z Lourdes?
3. Jak mamy realizować w życiu orędzie z Lourdes?

Katecheza 51
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Podaj najważniejsze wydarzenia z życia św. Teresy z Kalkuty?
2. Opisz formy działalności Matki Teresy z Kalkuty i jej zgromadzenia?
3. Jak ty możesz w swoim życiu naśladować św. Teresę z Kalkuty?

***

Katecheza 52
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
Podaj najważniejsze fakty z życia św. Brata Alberta?
Czym dziś zajmują się zakony, które założył św. Brat Albert?
Co znaczy, że; „Powinno się być dobrym jak chleb”?
Katecheza 53
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Napisz główne wydarzenia z życia św. Teresy od Dzieciątka Jezus
2. Scharakteryzuj „małą drogę” św. Teresy
3. Na podstawie „małej drogi” św. Teresy opisz swoją drogę do świętości.
Katecheza 54
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Przypomnij sobie/lub się naucz jak nie umiesz/ 7darów Ducha Świętego
2. Narysuj scenę zesłania Ducha Świętego na apostołów.
3. Kim jest Duch Święty?
4. Scharakteryzuj działanie Ducha Świętego, jako; Przewodnika,
Pocieszyciela, Obrońcy
Katecheza 55
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Wymień najważniejsze fakty z życia św. Piotra
2. Jakie cechy miał św. Piotr?
3. Wymień przełomowe wydarzenia z życia św. Piotra
4. Co znaczy być apostołem Jezusa?

SZKOŁA PODSTAWOWA
im. Kapitan AK Jadwigi Beaupré
w Sygneczowie

Sygneczów 1; 32-020 Wieliczka
tel./fax: 12 451 81 34
e-mail: spsygneczow@wp.eu

Szkoła Podstawowa im. Kapitan AK Jadwigi Beaupre w Sygneczowie - 2017