Klasa IV

polski: odmień przez przypadki następujące rzeczowniki: hipopotam, słoneczko, zwierzę, krzesła, stoły oraz komputery; napisz pracę o dowolnej przygodzie Gangu Przypadków (min. 120 słów); przeczytaj bajki Charlesa Perraulta (dostępne w Internecie): „Kot w butach”, „Kopciuszek” i „Wróżki”. Powodzenia!

Przygotuj plakat dotyczący rzeczownika.

Odmień przez przypadki:

- czerwony samochód;

- słodkie ciastko;

- zimna herbata;

- grzeczni chłopcy;

- wspaniałe koleżanki.

Przypomnij sobie podstawowe wiadomości dotyczące czasownika i przymiotnika.

***

15.04-17.04  Zadania - 15 kwietnia 2020 r. 
Termin oddania 15 kwietnia 2020 r. - godzina 20:00.

Wybierz dwa baśniowe elementy z ramki i ułóż opowiadanie, w którym się one pojawią. Twoja praca powinna liczyć minimum 120 słów.

zła macocha, latający dywan, wędrówka, mówiące zwierzę, smok, czapka niewidka, wróżka, cudowne buty, czarnoksiężnik

Drogi uczniu,

pamiętaj o kilku ważnych elementach podczas pisania opowiadania:

  • we wstępie podaj informację o czasie, miejscu akcji oraz o przedstawieniu bohaterów.
  • zadbaj o urozmaicenie swojej pracy. W tym celu wprowadź w rozwinięciu dialogi oraz zwroty akcji.
  • określ, które wydarzenie mogłoby być punktem kulminacyjnym Twojego tekstu.
  • pamiętaj, że każdą wypowiedź w dialogu należy zapisać w nowej linii i od myślnika.
  • wymyśl zaskakujące zakończenie, które będzie stanowiło puentę Twojego opowiadania.

Powodzenia!

17.04 Karta pracy- pobierz tutaj

***

27.04-01.05

 09:30 poniedziałek, wtorek, czwartek

środa – dłuższa praca pisemna;

piątek – quizy, testy, kartkówki, czytanie ze zrozumieniem,


 Historia: – Zapoznać się z treścią rozdziału II i na podstawie treści z podręcznika wykonać zadania w ćwiczeniach.

Wybrać jednego z królów lub władców z rozdziału II i zrobić o nim plakat.

***

https://www.trasadlabobasa.pl/plik/audiobook_kiedypolska_caly.mp3

Po przesłuchaniu proszę opisać i narysować jedną z pamiątek Małej Polski- na 15.04.2020

Karta pracy- pobierz tutaj

Karta pracy ( 15.04-17.04) - pobierz tutaj


Informatyka: Ilustracja w Paint z dowolnej lektury oraz krótki opis tej lektury w Wordzie.  Pracę proszę przesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Informatyka zadanie z poprzednich tygodni proszę wysłać na maila do 1 kwietna.

W tym tygodniu i następnym zapraszam do zrobienia lekcji z programem Scratch. Proszę obejrzeć filmiki i spróbować samemu stworzyć grę „Zgadywanie liczby”. Swoją pracę zapisać na swoim koncie w Scratchu. Na zrobienie zadania macie dwa tygodnie. 

Link do filmu : Klik – FILMIK

https://www.youtube.com/watch?v=qROgItNLvks&feature=youtu.be

***

27.04-01.05

Przeczytaj w podręczniku dla klasy 4 ( Lubię to!) 3.3 Szukać każdy może ze strony 61-69 zrób zadania 1-4 strona 69

***

04.05-08.05

Wykonaj zadania 1-10 ze strony 78 podręcznik Lubie to!

***

11.05-15.05

 Przeczytaj rozdział 5.1 Na skróty. Strona 98 oraz wykonaj zadanie Oko w oko z monitorem strona 99

***

18.05-22.05

Proszę zapoznać się z platformą Teams.

***

25.05-29.05

zadania zadawane na Teams


Programowanie:

Wykonać programowanie obroty od poziomu 1 na stronie matzoo
***
27.04-01.05
Karta pracy - pobierz tutaj
***
04.05-08.05
***
11.05-15.05
Wykonaj ruchomą i grającą kartkę urodzinową w programie scratch.
***

25.05-29.05

zadania zadawane na Teams

 

 


 

Matematyka: karta pracy dotycząca ułamków (TUTAJ ZNAJDZIESZ KARTĘ PRACY). Proszę by każdy uczeń ćwiczył jak czytamy ułamki i liczby mieszane. Uzupełniamy ćwiczenia. Rozwiązujemy Matlandie.

Proszę obejrzeć:

https://www.youtube.com/watch?v=4pV09eNA6xA&feature=emb_title

https://www.youtube.com/watch?v=vfzcW6UMWik&t=16s

https://www.youtube.com/watch?v=D_jXNwkXcGg&t=213s

https://www.youtube.com/watch?v=nr6ggsWiyVs

https://www.youtube.com/watch?v=cevoNal9jws

https://www.youtube.com/watch?v=i782x6tSBe0

Proszę na kartce zrobić plakat dotyczący ułamków zwykłych.

Proszę obejrzeć:

https://pistacja.tv/film/mat00105-ulamki-rownowazne?playlist=83

https://pistacja.tv/film/mat00106-rozszerzanie-ulamkow-zwyklych?playlist=83

https://pistacja.tv/film/mat00107-skracanie-ulamkow-zwyklych?playlist=83

https://pistacja.tv/film/mat00108-rozszerzanie-ulamkow-zwyklych-przyklady?playlist=83

https://pistacja.tv/film/mat00109-skracanie-ulamkow-zwyklych-przyklady?playlist=83

Przeczytać  wiadomości z podręczni ka ze  str. 164 i 165. Następnie wykonaj w zeszycie zapisz temat Skracanie i rozszerzanie ułamków oraz wykonaj zadanie 1,2 i 3 ze strony 165.

Proszę zalogować się do eduelo i rozwiązać test z matematyki przygotowany dla was.

Wszystkie zadania (zdjęcia kart pracy, plakatu oraz rozwiązanych zadań w zeszycie) proszę przesłać mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W razie problemów ze zrozumieniem wiadomości przedstawianych na filmie i przeczytanych w podręczniku proszę o kontakt mailowy.

Zadania na 26.03 i 27.03 proszę w zeszycie przedmiotowym proszę zrobić zadanie  4 podręcznik str. 165 oraz zadanie 68 i 69 ze strony 244. W zeszycie ćwiczeń proszę o zrobienie stron 64,65.

Zadania na 30.03- 03.04

Proszę w zeszycie przedmiotowym napisać temat zajęć: Ułamki niewłaściwe. Przeczytać rozdział w podręczniku od strony 166 do 168. Pod tematem zajęć wypisać przykłady ułamków niewłaściwych i właściwych. A następnie rozwiązać zadanie 1, 2 str. 168 oraz 3 i 5 ze strony 169.

Proszę obejrzeć filmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=D_jXNwkXcGg&t=142s

https://www.youtube.com/watch?v=vrbTPqw8CKY

https://www.youtube.com/watch?v=gH0bQD55eis

spróbować zrobić zadanie 6 str. 169

to są zadania na cały tydzień zdjęcia rozwiązanych zadań proszę przesłać do 6.04.

Wszystkie zadania (zdjęcia kart pracy, plakatu oraz rozwiązanych zadań w zeszycie) proszę przesłać mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W razie problemów ze zrozumieniem wiadomości przedstawianych na filmie i przeczytanych w podręczniku proszę o kontakt mailowy.

***

6.04-8.04

Poniedziałek: Proszę w zeszycie zapisać temat lekcji: Ułamek jako wynik dzielenia.

Proszę przeczytać z podręcznika str. 170, 171 oraz obejrzeć filmy: https://www.youtube.com/watch?v=vfzcW6UMWik&t=165s

https://www.youtube.com/watch?v=KHRDA_RinnY

Pod tematem lekcji spróbuj zrobić zadanie 1 str. 171,oraz 2,3,4 str. 172

Wtorek: Proszę rozwiązać ćwiczenia str: 66-68

Środa: Proszę zapisać temat lekcji: Dodawanie ułamków zwykłych.

Proszę zapoznać się z treścią podręcznika str.173 oraz obejrzeć film:

https://www.youtube.com/watch?v=GvVgKE3y2Aw

https://www.youtube.com/watch?v=L4ZIaQQGGHw

Pod tematem lekcji proszę spróbować zrobić zadanie 1, 2,3 i 5 ze strony 174 oraz ćwiczenia str.69,70

Zachęcam do zapoznania się z grami edukacyjnymi:

https://gwo.pl/eksperymentarium-m-zbuduj-ulamek-ulamki-zwykle-i-liczby-mieszane-p4394

https://gwo.pl/eksperymentarium-m-ulamki-wstep-ulamki-zwykle-i-liczby-mieszane-p4395

https://gwo.pl/eksperymentarium-m-porownywanie-ulamkow-ulamki-zwykle-i-liczby-mieszane-p4396

***

Zadania na dni: 15.04-17.04

15.04- Proszę zapisać temat w zeszycie: Odejmowanie ułamków zwykłych.

Zapoznać się z trescią podrecznika ze stron 175,176. Proszę obejrzeć:

https://www.youtube.com/watch?v=F05WjXsDKkQ

https://www.youtube.com/watch?v=gvyok5WvuxE

https://www.youtube.com/watch?v=LKeNwmL-FEE

https://www.youtube.com/watch?v=LKeNwmL-FEE

Prosze przeanalizować dokładnie zadania omawiane w filmach. Oraz zrobić w zeszycie Zadanie 1 str. 176. pod punkty a,b,c  Zadanie 2. str 177 podpunkty a,b,c oraz zadanie 8 str. 177 podpunkty a,b,c

16.04- lekcja online - Odejmowanie ułamków o tych samych mianownikach.

17.04- Proszę zapisać temat w zeszycie:( Powtórzenie wiadomości o ułamkach zwykłych. Pod tematem proszę rozwiązać: Przed klasówką str. 179) Zmaina tematu wynikająca z konieczności przecwicenia jeszcze odejmowania ułamków. Powtórzenie wiadomości bedzie realizowane w przyszłym tygodniu.

Proszę zapisać temat w zeszycie: Działania na ułamkach zwykłych. pod tematem proszę zrobić zadanie: 77 str. 245 oraz 81 str. 246.

***

20.04-24.04

20.04 lekcja online

21.04 Proszę zapisać temat: Dzialania na ułamkach. Pod tematem lekcji zrobić zadania - pobierz tutaj. Mozną kartę wydrukować i wkleic do zeszytu.

22.04 Proszę zapisać temat w zeszycie: Powtórzenie wiadomości o ułamkach zwykłych. Pod tematem proszę rozwiązać: Przed klasówką str. 179

23.04 lekcja online

27.04-01.05

27.04 sprawdzian wiadomości - ułamki zwykłe

28.04- proszę zapisać temat: Poprawa sprawdzianu. pod tematem lekcji prosze rozwiazać poprawnie wszystkie zadania ze sprawdzianu w których pojawił się błąd.

29.04- proszę zapisać temat: Ulamki o mianownikach 10, 100, 1000,.... Proszę zapoznać się z trescią podręcznika Str. 182,183. Proszę obejrzeć filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=kBlBCHoI0nY

https://www.youtube.com/watch?v=NMB4738BeFU

https://www.youtube.com/watch?v=YcKMNcLsLFE&t=42s

30.04 - lekcja online

***

04.05-08.05

Poniedziałek 11:30 lekcja online

Wtorek - proszę zapisać temat w zeszycie: Zapisywanie wyrażeń dwumianowanych. Proszę zapoznać się z trescią podrecznika str, 186,187. Zachęcam do obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=j6zD5biuNIc

pod tematem lekcji proszę zrobić zadanie 1 str. 187. Proszę zrobić zdjęcie zadania i przesłać przed środową lekcją.

Środa 14:30 lekcja online

czwartek 12:30 lekcja online

***

11.05-15.05

11.05 - Lekcja on line po lekcji krótka kartkówka - link dostaniecie na maila.

12.05 - Proszę zapisać temat w zeszycie zapisywanie wyrażeń dwumianowanych. Proszę zapoznać się z treścia podręcznika str. 189. zachęcam do obejrzenia filmu: https://www.youtube.com/watch?v=PZQBkwlLXtc&list=PLHWkeDIJ8JJ1odBs0bzCubLAdwPDz1Ury&index=3

13.05- Proszę dpoisać datę do wczorajszej lekcji i zrobić zadanię 1, 2 str. 190

14.05- lekcja online

***

18.05-22.05 - Lekcje zadawane na platformie teams

 


Przyroda: Przeczytaj rozdziały z podręcznika str.99 do str.110.

W zeszycie przedmiotowym napisz odpowiedzi na pytania z podręcznika:

  1. ze strony 103, na pytanie 2 i 3,
  2. ze strony 110, na pytanie 1 i 2

Przeczytaj podsumowanie działu 4 , podręcznik strona 111 -112.

Ułóż i zapisz na kartce 7 pytań do lekcji z działu 4 (wykorzystamy pytania do lekcji powtórzeniowej).

 Wiosna tuż ,tuż! Zachęcam do obserwowania budzącej się przyrody. Swoje obserwacje pogody, zjawisk przyrodniczych, obserwacji roślin i zwierząt notujcie w ,,Dzienniku obserwatora przyrody”.  Wzór dziennika do obserwacji przyrody.  

Zad.1. Wydrukuj tabelę(nr1) lub przerysuj ( według podanego niżej wzoru). W tabeli będziesz uzupełniać podane składniki według znaków graficznych. Poszukaj informacji w Internecie o rodzajach chmur.

Zad.2. Wybierz w ogrodzie jeden krzew(nie iglasty), który będziesz obserwował (rysował, robił zdjęcia). Co 2-3 dni obserwuj jak zmieniły się gałęzie na wybranym przez ciebie krzewie. Obserwacje notuj, rysuj (tabela nr2), rób zdjęcia. Efekty swojej pracy zaprezentujesz po powrocie do szkoły. 

Proszę zalogować się na www.eduelo.pl będą systematycznie zamieszczane zadania.

***

Zrób notatkę w zeszycie podręcznik str.118, zad 2, 3.

***

20.04-24.04

Zadanie do lekcji :Choroby, którymi można się zarazić - pobierz tutaj

23 IV, godz.10.30, Lekcja online  temat: Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach.

Po lekcji zadanie domowe - pobierz tutaj

***

27.04-01.05

30 IV, czwartek, godz.10.30, lekcja online, temat: Utrwalamy wiadomości z działu-tajemnice zdrowia.

***

04.05-08.05

7 V, czwartek, godz.10.30, lekcja online, temat: Krajobraz i formy terenu. Po lekcji zadanie - pobierz tutaj

***

11.05-15.05

14 V, czwartek , godz.10.30, lekcja online temat: Poznajemy skały. Jak powstaje gleba. Po
lekcji zadanie domowe: Uzupełnij kartę pracy- pobierz tutaj
***

18.05-22.05

21 maja, czwartek, godz.10.30, lekcja online Temat: Wody słodkie i słone. Po lekcji zadanie domowe: Uzupełnij kartę - pobierz tutaj

***

25.05-29.05

28 V, czwartek, godz.10.30, lekcja online TEAMS

***

01.06-05.06

4 VI, czwartek, godz.10.30, lekcja online TEAMS

***

08.06-12.06

8 VI, poniedziałek , godz.12.30 , lekcja Teams

 


 angielski: Poćwiczyć nazwy produktów spożywczych. Poćwiczyć nazwy posiłków i pór dnia. Przeczytać historyjkę obrazkową ze strony 60 oraz wykonać w zeszycie ćwiczenie 2 do tekstu, W zeszycie przedmiotowym wykonać słowniczek obrazkowy z nazwami wszystkich produktów spożywczych poznanych na lekcji.

Zeszyt ćw. Z rozdziału 5a w. 1 Podręcznik str. 55 ćw. od 2 do 5 – odpowiedzi wpisać do zeszytu przedmiotowego.

POĆWICZYĆ SŁOWNICTWO DO KONKURSU MEMORY MASTER!!!

Poćwiczyć pisownię liczebników 1-100. Poćwiczyć określanie

czasu: czyli odpowiadanie na pytanie : What time is it?  W zeszycie przedmiotowym proszę napisać 15 zdań z wykorzystaniem:

  • There is /are
  • There isn’t /aren’t
  • Have got/ has got
  • Haven’t got/hasn’t got
  • Is/are/am
  • Isn’t/aren’t/am not
  • In, on, under…

POĆWICZYĆ SŁOWNICTWO DO KONKURSU MEMORY MASTER!!!

Lekcje on-line

wtorek godz. 13.00.

Platforma Zoom.

***

Lekcje on-line  wtorek godz.  13.00.
Platforma Zoom.

***

20.04-24.04

Lekcja on-line
Wtorek 13.00
Temat: Can (request and permission)

27.04-01.05

Lekcja on-line
Wtorek 13.00
Temat: What do you do in your free
time?

 Informuję , że w związku z licznymi problemami z platformą EDMODO, nie
będzie ona wykorzystywana na lekcjach języka angielskiego.
Dodatkowo informuję, że w sytuacji gdyby konkurs Memory Master, został
odwołany wszystkie pieniądze zebrane przeze mnie na ten cel, zostaną Państwu
zwrócone w pierwszym możliwym terminie.

***

04.05-08.05

Lekcja on-line
Wtorek 13.00
Temat: Present Simple -
wprowadzenie

***

11.05-15.05

Lekcja on-line
Wtorek 13.00
Temat: Talking about hobbies /
present simple - exercises

***

18.05-22.05

Lekcja on-line
Wtorek 13.00
Temat: On your marks... Sport
i rekreacja
Uwaga! Kartkówka: Unit 6

***

25.05-29.05

Lekcja on-line
Wtorek 13.00
Temat: My sport kit – nazwy sprzętu
sportowego

***

01.06-05.06

Lekcja on-line
Wtorek 13.00
Temat: My favourite sport –
speaking and listening

***

08.06-12.06

Lekcja on-line

Wtorek UWAGA! LEKCJA
WYJĄTKOWO PRZENIESIONA
NA GODZ. 16.00.
Temat: Hurray! Let’s go on holiday.


Plastyka: Stwórz plakat z ostrzeżeniem o wirusie lub ze wskazówkami jak uniknąć zarażenia. Pracę proszę przesłać na maila.

Nagraj krótki filmik o tym jak w domu pomagasz środowisku ( razem z rodzina) np. Segregujemy śmieci, używamy eko środków czystości, gasimy światło i zakręcamy wodę ( myjąc zęby!) użyj hasła motywacyjnego lub krótkiej rymowanki na początku lub końcu filmu.

Przygotujcie sobie gałązki, mogą być bazie, kora np. Brzozy , jajeczka ( z zeszłorocznego stroika?) wstążki lub sznurki. Jeśli będziecie w lesie lub ogrodzie- poszukajcie mchu. Długie wyschnięte trawki po zimie. Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=sZI6nneqaU4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2DFn7MK97FZQSs1Kvl43LXKB-YWcyaecwOjSGMBSyywAfwBoibKDNo27g

Przygotuj swój stroik, zrób zdjęcie i prześlij na maila. 3 najlepsze prace zostaną nagrodzone.

***

Uczniowie wszystkich klas mają obejrzeć film Lekcja plastyki 2- https://www.youtube.com/watch?v=gu3CFW7Rym4

oraz wykonać pracę w stylu abstrakcyjnym – młodsi palcami, kredkami, farbkami na papierze – starsi farbami lub wykonać przedmiotami codziennego użytku w tym stylu.

***

Lekcja plastyki 3.- https://www.youtube.com/watch?v=yIFs39wJDvQ&t=3s

***

Lekcja plastyki 4. - https://www.youtube.com/watch?v=bIPU9gg7TL8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Ra97JfTTIEQ-UWEA7x5rOiw0u9VMp_5OR6FmQO0kLgi3rZDT3TOZEBiA

obejrzeć film Lekcja plastyki #4 i wykonać zadanie – pracę mozaikową. 

***

Lekcja plastyki 5.

zadanie z plastyki w nowym filmie – uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.

***

04.05-08.05

zadanie z plastyki w nowym filmie lekcja plastyki 6 – uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli

11.05-15.05

zadanie z plastyki w nowym filmie 7– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.

***

18.05-22.05

zadanie z plastyki w nowym filmie plastyka 8 - uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.

***

25.05-29.05

zadanie z plastyki w nowym filmie 9– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila
nauczycieli.

***

01.06-05.06

zadanie z plastyki w nowym filmie 10– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na
maila nauczycieli.

***

08.06-12.06

uczniowie oglądają nową lekcje plastyki - przesyłają zdjęcia zaległych prac na
maila nauczycieli.

***

15.06-19.06

uczniowie oglądają nową lekcje plastyki - przesyłają zdjęcia zaległych prac na
maila nauczycieli.

***

22.06-26.06

uczniowie oglądają nową lekcje plastyki z zadaniami na wakacje

 


Technika : Proszę zrobić lekcje powtórzeniowe na eduelo.

men.gov.pl/zdalnelekcje - technika - "Manewry na drodze"

***

Segregowanie odpadów – lekcje zdalne

***

Budowa roweru- lekcje zdalne

***

 Konserwacja roweru - lekcje zdalne.

***

Bezpieczny rowerzysta l.8 i l.9- lekcje zdalne  adanie: opisz w 10 zdaniach, jak dbasz o swój rower. Odpowiedzi na pytania do piątku 05.06.


Muzyka: Uczniowie realizuja zadanie: Fryderyk Chopin – posłuchaj w internecie pieśni „Wiosna” F. Chopina i opisz krótko kto (instrument , głos) wykonuje tę pieśń - jaki głos (bas, tenor, baryton, sopran czy alt) co w tej pieśni kojarzy ci się z Wiosną? Spróbuj oddać treść, nastrój tej pieśni w małej ilustracji. Napisz krótką notatkę na temat życia i twórczości F.Chopina. (skorzystaj ze źródeł internetowych) i obejrzyj filmik pod tym linkiem https://www.youtube.com/watch?v=P145ULbuzLw - zastanów się jaka muzyka „kręciła” Chopina? Czy domyślasz się dlaczego użył jej elementów w swoich utworach??

***

Uczniowie realizuja zadanie: Fryderyk Chopin – c.d. Wysłuchaj dowolnych utworów Chopina  - napisz które i dlaczego najbardziej ci się podobają. Narysuj w zeszycie portret Chopina.

***

20.04- 24.04

Uczniowie realizują zadanie: Fryderyk Chopin – c.d. Wysłuchaj dowolnych utworów Chopina  - napisz które i dlaczego najbardziej ci się podobają. Narysuj w zeszycie portret Chopina.

***

27.04-01.05

Uczniowie realizują zadanie -  obejrzyj filmiki https://www.youtube.com/watch?v=2Y1b9Sh_Vos     https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo https://www.youtube.com/watch?v=QkopQp9Z5Ic&t=  i naucz się piosenki Witaj Majowa Jutrzenko  - co najmniej dwóch zwrotek – możesz śpiewać z wersją karaoke – tutaj  - https://www.youtube.com/watch?v=TOr4TiBNQGE

***

04.05-08.05

Uczniowie realizują zadanie - obejrzyj filmiki https://www.youtube.com/watch?v=2Y1b9Sh_Vos
https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo https://www.youtube.com/watch?
v=QkopQp9Z5Ic&t= i naucz się piosenki Witaj Majowa Jutrzenko - co najmniej dwóch zwrotek –
możesz śpiewać z wersją karaoke – tutaj - https://www.youtube.com/watch?v=TOr4TiBNQGE

***

11.05-15.05

Napisz w zeszycie gamę C-dur w górę i w dół – podpisz dźwięki solmizacją (do, re, mi, fa sol, la si, do)
oraz literowo C, D, E , F, G, A, H, C następnie zaśpiewaj gamę. - posłuchaj i zaśpiewaj – piosenka z
filmu „Dźwięki muzyki”. - https://www.youtube.com/watch?v=wKpt_N05G80 - naucz się śpiewać te
piosenkę – pamiętaj że jest dźwięk Si (pani śpiewa Ti z angielskiego) możesz zamienić to na Si. Powtórz
piosenkę z książki do muzyki – śpiewanka Doremifanka.

***

18.05-22.05

–uczniowie mają za zadanie obejrzeć Internetową lekcję muzyki i wykonać
ćwiczenia wokalne zawarte w lekcji

***

25.05-29.05

–uczniowie mają za zadanie ponownie obejrzeć Internetową lekcję muzyki i
nauczyć się piosenki: Dyrygent

***

01.06-05.06

–uczniowie mają za zadanie obejrzec pierwszą część Klubu pana gąsioru – umieszczoną na stronie -
o dniu mamy – uczymy się piosenki oŻabie oraz klasy 1 - 3 tańczyc do niej układ. Klasa 34 – pisze
tekst piosenki w zeszycie z ilustracją z filmiku.

***

08.06-12.06

–uczniowie mają za zadanie obejrzec pierwszą część Klubu pana gąsioru – umieszczoną na stronie -
o dniu mamy – uczymy się piosenki oŻabie oraz klasy 1 - 3 tańczyc do niej układ. Klasa 34 – pisze
tekst piosenki w zeszycie z ilustracją z filmiku.

***

22.06-26.06

–uczniowie mają za zadanie odrobić zaległe zadania i przesłać na maila nauczycieli


Religia: Zadania z religii do zrobienia przed świętami Wielkanocnymi dla klasy 4.

Katecheza 43-Ogród Oliwny

Napisz jak rozumiesz słowa „Bądź wola Twoja, jak w niebie tak i na ziemi”?

Odszukaj w książeczce do nabożeństwa dowolną pieśń wielkopostną i przepisz dwie zwrotki do zeszytu.

Katecheza 44-Dziedziniec Piłata-sąd.

Na podstawie tekstów Pisma Świętego zapisanych pod tematem odpowiedz na pytania;

O co został oskarżony Jezus?

Kim byli oskarżyciele?

Kto i jaki wydał wyrok?

Odpowiedzi wpisz do zeszytu.

Katecheza 45-Ulice Jerozolimy.

Wymień najważniejsze wydarzenia oraz spotkane osoby podczas drogi krzyżowej Jezusa-zapisz wszystko w zeszycie.

Kto do tej pory nie znał Stacji Drogi Krzyżowej to proszę się Nauczyć. 

***

Zadanie z religii do odrobienia od 15.04. do 26.04.2020 r.
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
Książka
Katecheza 46
1. Jakie wydarzenia miały miejsce przed śmiercią Pana Jezusa?
2. Wyjaśnij znaczenie symboliki Krzyża dla chrześcijanina?
3. Co to jest Golgota?
4. Gdzie Golgota się znajduje?
5. Napisz gdzie w twoim domu znajduje się Krzyż?
Katecheza 47
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Kim był Józef z Arymatei?
2. Kogo poprosił Józef z Arymatei o Ciało Jezusa?
3. Gdzie złożono Ciało Pana Jezusa?
4. W jaki sposób Józef z Arymatei zabezpieczył Grób z Ciałem Jezusa?
5. Uzasadnij chrześcijańską tradycję czuwania przy grobie Pana Jezusa?
Katecheza 48
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Gdzie znajduje się pusty grób Jezusa?
2. Czym jest dla chrześcijan pusty grób Jezusa?
3. Dlaczego chrześcijanie świętują niedzielę?
4. Gdzie dziś możemy spotkać Chrystusa zmartwychwstałego?

***

04.05-08.05

Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
Książka
Katecheza 49
1. Co robili podczas podróż do Emaus Jezus i Uczniowie?
2. Co działo się w Emaus, gdy uczniowie i Jezus usiedli d stołu?
3. Kiedy uczestniczymy w wydarzeniu, gdy Jezus mówi do nas i łamie dla
nas chleb?
4. Jak nazywa się ta Msza Święta, w której słuchamy Pisma Świętego?
5. Jak nazywa się część Mszy Świętej, gdy Jezus karmi nas swoim Ciałem?
Katecheza 50
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Jakimi darami obdarzył Jezus uczniów w dniu zmartwychwstania?
„ Weźmijcie Ducha Świętego! Którym odpuścicie grzechy są im odpuszczone, a
którym zatrzymacie są im zatrzymane”.

1) Jaki sakrament ustanowił Pan Jezus tymi słowami?
2) Kto dziś ma władzę odpuszczania grzechów?

Katecheza 51
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Jaką rolę pełni Duch Święty w życiu chrześcijanina?
2. Jakie obietnice otrzymali Apostołowie od Jezusa przed Jego odejściem do
nieba?
3. Kto przystąpił do apostołów, gdy Jezus wstępował do nieba?
4. Dokąd z Góry Oliwnej poszli Apostołowie?

***

Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
Książka
Katecheza 52
Na podstawie treści katechezy zawartej w książce napisz, jaka jest, lub może
być moc modlitwy?
Napisz modlitwę, w której poprosisz Pana Boga w potrzebach innych.
Katecheza 53
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
1. Wymień kraje, w których św. Paweł głosił Ewangelię?
2. Podaj przykłady współczesnych apostołów i misjonarzy?
3. Scharakteryzuj pracę współczesnych misjonarzy?
Katecheza 54
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi:
Na podstawie tekstu z Pisma Świętego- Ewangelia św. Jana rozdział 14 wiersz 1-
6 wyjaśnij rolę Pana Jezusa w naszej wędrówce do Domu Ojca/do Nieba/.


 zajęcia rozwijające -  uczniowie mogą zapoznać się z tekstem o wpływie koncentracji uwagi na skuteczność nauki https://jaksieuczyc.pl/koncentracja-jak-sie-uczyc-efektywniej/

27.04-01.05

zajęcia rozwijające - klasa IV jak oswoić swojego wewnętrznego krytyka?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=zhO-6qdbFWw&feature=emb_logo

***

11.05-15.05

zajęcia rozwijające - klasa IV - Jak świadomie podejmować decyzje? lekcja on-line
czwartek godz. 16.45 (link do spotkania w mailach rodziców)

zajęcia rozwijające - klasa IV - Jak dbać o dobry nastrój? lekcja online środa godz.
17 (link do spotkania w mailach rodziców)

***

18.05-22.05

zajęcia rozwijające - klasa IV - lekcja on-line czwartek 21.05 godz. 16.30(link do
spotkania w mailach rodziców) Temat: Jak sobie radzić z agresją w sieci?

***

25.05-29.05

zajęcia rozwijające - klasa IV - lekcja on-line czwartek 28.05 godz. 16.30(link do
spotkania w mailach rodziców) Temat: Jak podejmować decyzje w grupie?

***

01.06-05.06

zajęcia rozwijające - klasa IV - lekcja on-line czwartek 04.06 godz. 16.30(link do
spotkania w mailach rodziców) Temat: Jakie są moje talenty i mocne strony?

SZKOŁA PODSTAWOWA
im. Kapitan AK Jadwigi Beaupré
w Sygneczowie

Sygneczów 1; 32-020 Wieliczka
tel./fax: 12 451 81 34
e-mail: spsygneczow@wp.eu

Szkoła Podstawowa im. Kapitan AK Jadwigi Beaupre w Sygneczowie - 2017