Klasa III

Zajęcia zintegrowane – lektura do przeczytania „Kapelusz Pani Wrony” oraz dla chętnych „Doktor D. i jego zwierzęta”; edukacja – podręcznik od tematu „Na Warmii i Mazurach” do tematu „Doktor Dolittle – Wielka Podróż” (str. 22-57); ćwiczenia język polski - od str. 17-49; matematyka – od str. 12 – 39;

***

30.03- 03.04

Przesyłam rozkład ćwiczeń na ten tydzień: podręcznik str.58-63, ćwiczenia j.pol str. 50-57, matem. str. 40-43. Proszę aby dzieci ćwiczyły na eduelo czasowniki i przymiotniki z przeczeniem "nie"( trzeba wejść w ortografię) - w piątek będzie tam na nich czekał test. A on line spotykamy się we wtorek o 16.00 (omówimy " Kapelusz Pani Wrony" i recytacja "Lokomotywy").

***

rozkład materiału na kolejny tydzień: podręcznik str.86-89, ćwiczenia j.pol. str. 80-84, matem. str. 60-63. Napisać w zeszycie krótki opis tradycji wielkanocnych w moim domu (6-10 zdań)-dzieci będą czytać swoje zadania na lekcji on-line we wtorek. Na wtorkową lekcję proszę również przygotować 2 jajka ugotowane na twardo (w skorupkach - nieobrane), zeszyty z zadaniem oraz podręcznik.

***
rozkład materiału na obecny tydzień: podręcznik str. 64-69, ćwiczenia j.pol. str. 58-62, matem. str. 44-47. Wyjątkowo lekcja on line odbędzie się w czwartek. Do lekcji proszę aby dzieci przeczytały tekst teatrzyku " Jak uratować las" (podręcznik str. 66-69), będziemy czytać go z podziałem na role. Proszę również dzieci o uzupełnienie testu trzecioklasisty i przesłaniu mi odpowiedzi na mojego maila do piątku włącznie ( można wydrukować i zrobić zdjęcia lub same odp wraz z numerem zad. zapisać na osobnej kartce i wysłać zdjęcie)- zadania udostępniam na Państwa maile.
***
20.04-24.04

Przesyłam rozkład materiału na obecny tydzień (20-24.04):

  • przeczytać teksty z podręcznika str. 70-77
  • uzupełnić karty pracy j. polski str. 64-69, karty matematyczne str.48-53
  • napisać w zeszycie krótki opis wybranego polskiego noblisty wraz z wynalazkiem/dziełem , za które dostał Nagrodę Nobla (6-10 zdań - dzieci będą odczytywać swoje wypracowania podczas wtorkowej lekcji online)
  • ćwiczyć na stronie eduelo.pl pisownię wyrazów kończących się na ę/en, ą/om, (w piątek 24.04 będzie czekał tam na nich test)
  • do tematu “Polscy nobliści” obejrzeć ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=kzIETDzRXb0
  • lekcja online - wtorek 21.04 (link do spotkania w mailach rodziców)

zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze - spotkanie online w czwartek 23.04 (link do spotkania w mailach rodziców) - temat: doskonalenie czytania głośnego i czytania ze zrozumieniem

27.04-01.05

Przesyłam rozkład materiału na obecny tydzień (27-30.04):
● przeczytać teksty z podręcznika część 4 str. 78-85 oraz część 5 (nowa część) str. 3-7
● uzupełnić karty pracy część 4 j. polski str. 70-79 oraz część 5 str. 3-5
● karty matematyczne część 4 str.54-59 oraz część 5 str. 3-5
● do tematu “Namalowana historia” obejrzeć ten filmik
https://www.youtube.com/watch?v=1JNc0BqkkwI&feature=emb_logo
● lekcja online - wtorek 28.04 (link do spotkania w mailach rodziców)
● w środę 26.04 udostępnię na maila rodziców test (trzeba uzupełnić i odesłać do
czwartku 30.04)

zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze-  spotkanie online w czwartek 29.04 (link do spotkania w mailach rodziców) - temat: Ćwiczenia w czytaniu , ćwiczenia w
odczytywaniu wieków.

zajęcia rozwijające - czy można uczyć się szybciej?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=51&v=hOdVRIJOzaY&feature=emb_logo

***

04.05-08.05

przeczytać teksty z podręcznika część 5 str. 8-23 oraz str.115 (część
matematyczna)
● uzupełnić karty pracy część 5 str. 6-13
● karty matematyczne część 5 str. 6-10
● do tematu “o Syrence warszawskiej” należy przeczytać pełną legendę dostępną tu:
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/legendy-warszawskie-syrena.html
● do tematu “Z biegiem rzeki” należy obejrzeć ten filmik
https://www.youtube.com/watch?v=Ue8-93Pw9L0
● w zeszytach napisz zadanie : Zaplanuj wycieczkę do jednego z miast polskich
leżących nad Wisłą i krótko opisz jakie atrakcje oferuje turystom to miasto, co jest
ciekawego w nim do zwiedzenia (uczniowie będą czytać swoje zadania podczas
lekcji online)
● lekcja online - środa 06.05 (link do spotkania w mailach rodziców)

zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze - klasa III spotkanie online w czwartek 07.05 (link
do spotkania w mailach rodziców) - temat: Ćwiczenia w czytaniu , ćwiczenia w
dzieleniu na pół i ćwierć.

zajęcia rozwijające klasa III - Ćwiczenie logicznego myślenia - zapałki
http://www.matzoo.pl/lamiglowki/zapalki-poziom-1-rozgrzewka_40_420
http://www.matzoo.pl/lamiglowki/zapalki-poziom-2-trzeba-pomyslec_40_255

***

11.05-15.05

przeczytać teksty z podręcznika część 5 str. 24-31
● uzupełnić karty pracy część 5 str. 14-19
● karty matematyczne część 5 str. 11-15
● do tematu “TRANSPORT WODNY” należy obejrzeć ten filmik
https://www.youtube.com/watch?v=KRhb5-z47W0
Uwaga! Trzeba zrobić do zeszytu 2 zadania z filmiku :
1. Wykreślanka (można wydrukować i wkleić do zeszytu lub zatrzymać film,
wypisać właściwe wyrazy i wpisać w kolejności alfabetycznej do zeszytu)
2. Wykonaj działania, wyniki uporządkuj rosnąco lub malejąco, odczytaj hasła i
ułóż z nich 3 zdania w zeszycie.

● Przypominam o przeczytaniu lub odsłuchaniu lektury pt. “O psie, który jeździł koleją”
R. Pisarski - linki udostępniłam na maile rodziców
● Przeczytać bajkę profilaktyczną (dostępna na stronie szkoły i na mailach rodziców)
● lekcja online - wtorek 12 .05 odz.16 Temat: Omówienie lektury pt “ O psie, który
jeździł koleją” , Omówienie bajek profilaktycznych
● w środę udostępnię test trzecioklasisty (wypełniony należy odesłać do czwartku
włącznie)

zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze - klasa III spotkanie online w czwartek 14.05
godz. 16 (link do spotkania w mailach rodziców) - temat: Ćwiczenia w czytaniu ,
ćwiczenia w poprawnym pisaniu zmiękczeń wyrazów.

***

18.05-22.05

przeczytać teksty z podręcznika część 5 str. 32-45
● uzupełnić karty pracy część 5 str. 20-29
● karty matematyczne część 5 str. 16-19
● do tematu “Migracje zwierząt” należy obejrzeć ten filmik
https://www.youtube.com/watch?v=7lHffHK_Zt8
dla dzieci zainteresowanych tematem zwierzęcych wędrówek polecam obejrzenie
tego filmiku https://uonetplus.vulcan.net.pl/wieliczka/Start.mvc/Index
● ćwiczenia ć/ci http://pisupisu.pl/klasa3/ci-i-c-wybierz-puzzle
● lekcja online - poniedziałek 18 .05 godz.16 Temat: Powtórzenie przed
Sprawdzianem Kompetencji Trzecioklasisty
● w poniedziałek prześlę materiały dotyczące instrukcji wypełnienia testu
● wtorek - Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty (uzupełnione testy
należy odesłać na adres mailowy wychowawcy do końca dnia

zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze - klasa III spotkanie online w czwartek 21.05
godz. 15.45 (link do spotkania w mailach rodziców) - temat: Ćwiczenia w rozumieniu
ze słuchu

***

25.05-29.05

przeczytać teksty z podręcznika część 5 str. 46-57

uzupełnić karty pracy część 5 str. 30-39

karty matematyczne część 5 str. 17 - 29

do tematu “Ogród warzywno-kwiatowy” należy obejrzeć ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI

dla dzieci zainteresowanych tematem budowy owadów polecam obejrzenie tego filmiku https://www.youtube.com/watch?v=zXj4AyotYzc

lekcja online - wtorek 26 .05 godz.16.00 Temat: Rodzaje zdań.

przygotować hodowlę rzeżuchy i zanotować obserwacje dotyczące hodowli z udziałem światła i bez udziału światła - karty pracy str. 31

zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze -  spotkanie online w czwartek 28.05
godz. 16.00 (link do spotkania w mailach rodziców) - temat: Ćwiczenia w rozwijaniu
zdań; ćwiczenia w czytaniu

***

01.06-05.06

przeczytać teksty z podręcznika część 5 str. 58-67
uzupełnić karty pracy część 5 str. 40-47
karty matematyczne część 5 str. 30-37
do tematu “Moje królestwo” można obejrzeć film “Król Maciuś pierwszy”
https://www.cda.pl/video/60825220
lekcja online - środa 03.06 godz.15.00 Temat: Sylwetka Janusza Korczaka

zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze - klasa III spotkanie online w czwartek 04.06
godz. 16.00 (link do spotkania w mailach rodziców) - temat: Zdania proste i
rozwinięte; ćwiczenia w czytaniu

***

08.06-12.06

przeczytać teksty z podręcznika  część 5  str. 68-73

uzupełnić karty pracy  część 5 str. 48-57

karty matematyczne część 5 str. 38-41

zachęcam do udziału w konkursie fotograficznym “Ekomisja” - szczegóły w mailach rodziców i na stronie szkoły

lekcja online - wtorek 09.06 godz.16.00   Temat: Kolejność działań; Omówienie doświadczenia przyrodniczego z hodowlą rzeżuchy

***

15.06-19.06

przeczytać teksty z podręcznika część 5 str. 68-73
uzupełnić karty pracy część 5 str. 58-69
karty matematyczne część 5 str. 42-51

lekcja online - piątek 19.06 godz.16.00 Temat: Na Kaszubach

 


Muzyka –  narysuj w zeszycie wszystkie instrumenty strunowe, smyczkowe wraz z opisem.

Posłuchaj na Youtube – Wiosna , Antonio Vivaldi – zastanów się - czy słyszysz w muzyce odgłosy typowe dla wiosny? - co to za odgłosy?? jak myślisz jakie instrumenty je imitują? Jak człowiek może swoim głosem naśladować te odgłosy? - po posłuchaniu zapisz które instrumenty smyczkowe słychać w tej muzyce – ile ich jest (1, 2,3, czy wiele – orkiestra???)  

***

Nawiązanie do poprzedniego zadania (Uczniowie mieli narysować wszystkie instrumenty strunowe smyczkowe w zeszycie wraz z opisem).

Uczniowie realizują zadanie : Posłuchaj i obejrzyj na Youtube https://www.youtube.com/watch?v=uzb-rxOZ52 i https://www.youtube.com/watch?v=OpKAdyja9I0&list=PL6B8mV-j02RQnf6x0Oa2hVHP4PPdCZXwY   - poszukaj na YT – utwór, utwory (może to być muzyka z ulubionych filmów, gier) w których grają instrumenty smyczkowe – napisz jakie to utwory (i czy grają instrumenty solo czy orkiestra

***

20.04-24.04

Nawiązanie do poprzedniego zadania (Uczniowie mieli narysować wszystkie instrumenty strunowe smyczkowe w zeszycie wraz z opisem). 

Uczniowie realizują zadanie : Posłuchaj i obejrzyj na Youtube https://www.youtube.com/watch?v=uzb-rxOZ52 i https://www.youtube.com/watch?v=OpKAdyja9I0&list=PL6B8mV-j02RQnf6x0Oa2hVHP4PPdCZXwY   - poszukaj na YT – utwór, utwory (może to być muzyka z ulubionych filmów, gier) w których grają instrumnety smyczkowe – napisz jakie to utwory (i czy grają instrumenty solo czy orkiestra)

***

27.04-01.05

Konstytucja 3 maja - obejrzyj filmy: spróbuj napisać w zeszycie co to jest konstytucja
https://www.youtube.com/watch?v=2Y1b9Sh_Vos i https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo
i https://www.youtube.com/watch?v=TOr4TiBNQGE - naucz się dwóch lub więcej zwrotek piosenki.

***

04.05-08.05

obejrzyj filmy: spróbuj
napisać w zeszycie co to jest konstytucja
https://www.youtube.com/watch?v=2Y1b9Sh_Vos i https://www.youtube.com/watch?v=iaQxsbMYKFo
i https://www.youtube.com/watch?v=TOr4TiBNQGE - naucz się dwóch lub więcej zwrotek piosenki.

11.05-15.05

Napisz w zeszycie gamę C-dur w górę i w dół – podpisz dźwięki solmizacją (do, re, mi, fa sol, la si, do)
oraz literowo C, D, E , F, G, A, H, C następnie zaśpiewaj gamę. - posłuchaj i zaśpiewaj – piosenka z
filmu „Dźwięki muzyki”. - https://www.youtube.com/watch?v=wKpt_N05G80 - naucz się śpiewać te
piosenkę – pamiętaj że jest dźwięk Si (pani śpiewa Ti z angielskiego) możesz zamienić to na Si.
***
18.05-22.05
–uczniowie mają za zadanie obejrzeć Internetową lekcję muzyki i wykonać ćwiczenia wokalne zawarte w lekcji.
***
25.05-29.05
–uczniowie mają za zadanie ponownie obejrzeć Internetową lekcję muzyki i
nauczyć się piosenek Nutka i Krzyżyk i Bemol
***
01.06.05.06
–uczniowie mają za zadanie obejrzec pierwszą część Klubu pana gąsioru – umieszczoną na stronie -
o dniu mamy – uczymy się piosenki oŻabie oraz klasy 1 - 3 tańczyc do niej układ. Klasa 34 – pisze
tekst piosenki w zeszycie z ilustracją z filmiku.
***
08.06-12.06
–uczniowie mają za zadanie obejrzec pierwszą część Klubu pana gąsioru – umieszczoną na stronie -
o dniu mamy – uczymy się piosenki oŻabie oraz klasy 1 - 3 tańczyc do niej układ. Klasa 34 – pisze
tekst piosenki w zeszycie z ilustracją z filmiku.
***
15.05-19.06
uczniowie mają za zadanie obejrzec pierwszą część Klubu pana gąsioru – umieszczoną na stronie -
o dniu mamy – uczymy się piosenki oŻabie oraz klasy 1 - 3 tańczyc do niej układ. Klasa 34 – pisze
tekst piosenki w zeszycie z ilustracją z filmiku.
22.06-26.06
–uczniowie mają za zadanie odrobić zaległe zadania i przesłać na maila nauczycieli
 

Plastyka – wykonaj pracę prezentującą koszyczek wielkanocny metodą wyklejaną;

Przygotujcie sobie gałązki, mogą być bazie, kora np. Brzozy , jajeczka ( z zeszłorocznego stroika?) wstążki lub sznurki. Jeśli będziecie w lesie lub ogrodzie- poszukajcie mchu. Długie wyschnięte trawki po zimie. Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=sZI6nneqaU4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2DFn7MK97FZQSs1Kvl43LXKB-YWcyaecwOjSGMBSyywAfwBoibKDNo27g

Przygotuj swój stroik, zrób zdjęcie i prześlij na maila. 3 najlepsze prace zostaną nagrodzone.

***

Uczniowie wszystkich klas mają obejrzeć film Lekcja plastyki #2 oraz wykonać pracę w stylu

abstrakcyjnym – młodsi palcami, kredkami, farbkami na papierze – starsi farbami lub wykonać przedmiotami codziennego użytku w tym stylu.

***

20.04-24.04

obejrzeć film Lekcja plastyki 4 i wykonać zadanie – pracę mozaikową. https://www.youtube.com/watch?v=bIPU9gg7TL8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2Ra97JfTTIEQ-UWEA7x5rOiw0u9VMp_5OR6FmQO0kLgi3rZDT3TOZEBiA

***

27.04-01.05

zadanie z plastyki w nowym filmie  plastyka 5 – uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.

https://www.youtube.com/watch?v=qhvVsn5D2Z8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR15TctYonysEpedCXoAqikq3SYr6RdmZzGghskgIOv5mU1KgTSoEqOz6g0

***

04.05-08.05

zadanie z plastyki w nowym filmie lekcja plastyki 6 – uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli

11.05-15.05

zadanie z plastyki w nowym filmie 7– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.
***
18.05-22.05
zadanie z plastyki w nowym filmie 8– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila nauczycieli.
***
25.05-29.05
zadanie z plastyki w nowym filmie 9– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na maila
nauczycieli.
***
01.06-05.06
zadanie z plastyki w nowym filmie 10– uczniowie przesyłają zdjęcia prac na
maila nauczycieli.
***
08.06-12.06
uczniowie oglądają nową lekcje plastyki - przesyłają zdjęcia zaległych prac na
maila nauczycieli.
 ***
15.06-19.06
uczniowie oglądają nową lekcje plastyki - przesyłają zdjęcia zaległych prac na
maila nauczycieli.
***
22.06-26.06
uczniowie oglądają nową lekcje plastyki z zadaniami na wakacje

angielski: Utrwalić pytanie o godzinę. Poćwiczyć cyfry w zakresie 1-20. Utrwalić określanie pełnych godzin oraz połówek. Poćwiczyć nazwy czynności życia codziennego. Str. 34-39 wszystkie ćwiczenia oraz str. 75 cała.

Proszę oglądnąć film dołączony do podręcznika na płycie DVD.  W zeszycie proszę wykonać słowniczek obrazkowy z dowolnie wybranymi 10 nowymi słowami.

Poproszę o obejrzenie filmu: Magic English Numbers

https://www.youtube.com/watch?v=loVqJMC65rA

Proszę odwiedzić stronę :learnenglishkids.britishcouncil.org/listen-watch

Wybrać dowolną grę i zagrać w nią.

***

Lekcja on-line Środa godz. 11.00

***

15.04-17.04

Lekcja on-line
Środa godz. 11.00
Temat: My hobbies

***

20.04-24.04

Lekcja on-line
Środa godz. 11.00
Temat: The days of the week.

***

 27.04-01.05

Lekcja on-line
Środa godz. 11.00
Temat: Is it Friday today ? –
historyjka obrazkowa

***

04.05-08.05

Lekcja on-line
Środa godz. 11.00
Temat: Fun and adventure – reading

***

11.05-15.05

Lekcja on-line
Środa godz. 11.00
Temat: Lions eat meat.

***

18.05-22.05

Lekcja on-line
Środa godz. 11.00
Temat: Frogs eat bugs

***

25.05-29.05

Lekcja on-line
Środa godz. 11.00
Temat: There are some monkeys –
czytanie historyjki obrazkowej

***

01.06-05.06

Lekcja on-line
Środa godz. 11.00
Temat: Omnivores- make a poster

***

08.06-12.06

Lekcja on-line
Środa godz. 11.00
Temat: I like surfing – nazwy
czynności


Przyroda: Wiosna tuż ,tuż! Zachęcam do obserwowania budzącej się przyrody. Swoje obserwacje pogody, zjawisk przyrodniczych, obserwacji roślin i zwierząt notujcie w ,,Dzienniku obserwatora przyrody”.  Wzór dziennika do obserwacji przyrody.

Rozkład materiału na ten tydzień: od tematu "Wypalanie traw" do tematu "Doktor Dolittle. Wielka podróż" podręcznik str. 40-57, ćwicz. J.pol. str. 36-49, matematyka str.24-39. Jeśli dzieci mają w domu książkę Doktor Dolittle i jego zwierzęta mogą ją przeczytać, jeśli nie proszę o wysłuchanie audiobooka link poniżej https://youtu.be/PXgDL1k2sqE

Dodatkowo w zeszycie proszę aby dzieci napisały Lekcja Temat: Pory roku. Pod spodem na całą stronę trzeba narysować parasol podzielony na 4 części. Każda część odpowiada innej porze roku. Zadaniem dzieci jest wyszukać  informacje kiedy rozpoczyna się kalendarzowa wiosna, lato, jesień, zima - wpisać do odpowiadającego kawałka parasola odpowiednią datę i udekorować go zgodnie z porą roku wg własnego pomysłu (przesyłam zdj poglądowe ) .  Proszę o zrobienie zdjęć tych parasoli i przesłanie mi ich do środy.

 


Religia:  Zadania z religii do odrobienia w domu do świąt Wielkanocnych dla klasy 3.

Proszę nauczyć się przy pomocy rodziców wszystkich warunków dobrej spowiedzi. Nie tylko je znać, ale również je rozumieć. Mamy przerobione pierwsze warunki- przy pomocy książki i rodziców dokończyć resztę.

Przy pomocy rodziców i książki nauczyć się tzw. formułki spowiedzi, /czyli tego, co mówimy w czasie spowiedzi przy konfesjonale/.

***

Zadania z religii do zrobienia od 15.04 do 26.04.2020 r.
Książka:
Katecheza 38
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Co dokonało się w czasie Ostatniej Wieczerzy?
2. Czym jest Eucharystia?
3. Jakimi słowami Pan Jezus ustanowił Eucharystię?
4. W jakim celu Pan Jezus ustanowił Eucharystię?
5. Kto dziś sprawuje pamiątkę Ostatniej Wieczerzy?
6. Kogo Pan Jezus zaprasza w każdą niedzielę na Msze Świętą?
Katecheza 39
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Wymień części Mszy Świętej?
2. Jaka jest różnica między czynnym, a biernym uczestnictwem we Mszy
Świętej?
3. Kiedy Pan Jezusa zaprasza nas do Stołu Eucharystycznego/Ołtarza/?
Katecheza 40
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
Każdy z was przygotowuje się do pełnego uczestnictwa we Mszy Świętej,
dlatego nasuwają się następujące pytania:
1. Dlaczego Pan Jezus wzywa nas do przepraszania Boga i bliźniego?
2. Za co powinniśmy przepraszać Pana Boga?
3. Kogo z bliźnich powinieneś przeprosić?
4. Za co chcesz ich przeprosić?
Katecheza 41
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Wymień poszczególne części Liturgii Słowa?
2. Jak powinniśmy słuchać Słowa Bożego?
3. Co znaczy „przestrzegać” Słowa Bożego?

***

04.05-08.05

Katecheza 42
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Jak odbywa się składanie darów w czasie Mszy Świętej?
2. Co ludzie niosą z sobą do Ołtarza?
3. Jakie dary są składane na Ołtarzu podczas Mszy Świętej?
4. Kto całego siebie, swoje życie ofiarował Bogu?
5. Co trzeba zrobić, aby być podobnym do Jezusa?
Przepisz modlitwę do zeszytu i opowiedz na pytanie
„ Błogosławiony jesteś, Panie Boże wszechświata, bo dzięki Twojej hojności
otrzymaliśmy chleb, który jest owocem ziemi i pracy rąk ludzkich. Tobie go
Przynosimy, aby stał się dla nas chlebem życia”.
-Co ta modlitwa mówi o chlebie?
Katecheza 43
Wpisz do zeszytu pytania i odpowiedzi;
1. Kiedy Pan Jezus modlił się nad chlebem i winem?
2. Jakie słowa wypowiedział nad chlebem i winem?
3. Czym róż ni się ofiara Krzyżowa od ofiary wieczernika?
4. Czy Msza Święta uobecnia Ofiary Pana Jezusa złożone na Krzyżu i w
wieczerniku?
Zadanie: Napisz, o jakiej tajemnicy mówi kapłan, wypowiadając słowa „Oto
wielka tajemnica wiary”.
Katecheza 44
Wpisz do zeszytu
Msza Święta jest ucztą. Jesteśmy na nią zaproszeni przez Pana Jezusa.
Gromadzimy się w Jego domu przy stole, czyli przy Ołtarzu. Przez słuchanie
Słowa Bożego i udzielanie na nie odpowiedzi przyjmujemy zaproszenie
spożywania pokarmu. Odpowiedz na pytania;
1. Co jest tym pokarmem?
2. Pod jaką postacią otrzymujemy ten pokarm?
3. Jak należy się przygotować do uczty z Panem Jezusem?
4. Na czym polega pełne uczestnictwo we Mszy Świętej?

****

Powtarzamy wszystkie omówione przykazania Boże i Kościelne, aby dobrze
zrobić sobie rachunek sumienia i przygotować się do pierwszej spowiedzi
świętej.
Przy spowiedzi pamiętamy o wypełnieniu pięciu warunków Dobrej spowiedzi.
Utrwalić sobie Formułkę spowiedzi.
Pamiętamy, że przed pierwszą Komunią Świętą i każdym następnym
przyjmowaniem Komunii Świętej obowiązuje nas tak zwany post
Eucharystyczny- nic nie jemy 1 godzinę przed przyjęciem Komunii Świętej.

SZKOŁA PODSTAWOWA
im. Kapitan AK Jadwigi Beaupré
w Sygneczowie

Sygneczów 1; 32-020 Wieliczka
tel./fax: 12 451 81 34
e-mail: spsygneczow@wp.eu

Szkoła Podstawowa im. Kapitan AK Jadwigi Beaupre w Sygneczowie - 2017